Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2021 14:08 - ПЛЕТЕНА ПИТКА
Автор: radi2018 Категория: Рецепти   
Прочетен: 1489 Коментари: 2 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Когато се почувствам тъжна или нещастна,терапията ми е да меся!Досегът с тестото ми дава сила и положителни емоции!И когато има с кого да споделиш вкусната питка,удоволствието е пълно.Приятели ,а най-вече децата ми са моите дегустатори.И съм доволна,когато виждам доволните им физиономии!А усмивката ми се връща!☺



 

image

 



 

image





image

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image        
image        
image
 

 

image

 

image

      image        
image        
image

 

 

НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:


- 20 гр.прясна мая

- 2 чаени лъжички захар

- 3 яйца

- 2 жълтъка,разбити с малко прясно мляко /за намазване на питката преди печене/

- 700 гр.брашно

- 250 гр.масло или маргарин/за намазване на корите/

- сол на вкус

- 250 мл прясно мляко

- 100 мл вода

- 5 с.л. олио за тестото


НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:

 Замесете тесто от горните съставки /без маргарина и жълтъците/: първо захванете маята със захарта в топлото мляко, след това добавете закваската, заедно с останалите продукти, към предварително пресятото брашно. Оставете тестото на допло да втасва, докато се удвои на обем.Разделяме на три части.Разточваме три правоъгълни кори с еднакви размери.Между тях мажем с масло.Сплитаме плитка,завиваме на охлюв и поставяме в тефлонова форма,намазана с масло.Или в обикновена форма,покрита с хартия за печене.Оставяме на топло да удвои обема си.Намазваме с жълтъците,поръсваме с маково семе и сусам.Печем в предварително загрята на 180 градуса фурна.След като се зачерви отгоре,покриваме с алуминиево фолио,докато се изпече и отдолу.Готовността проверяваме с дървен шиш.Той трябва да излиза сух.Тогава питката е готова.

 



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Знаете ли, че и аз по този начин се ...
05.03.2021 09:42
Знаете ли, че и аз по този начин се успокоявам. За разлика от Вас аз не съм такъв кулинар, но го чувствам точно като Вас. Прекрасна изглежда питката Ви. Със сигурност ще я пробваме и вкъщи! Благодаря!
цитирай
2. radi2018 - Аз Ви благодаря, skarlet, за хуб...
05.03.2021 20:35
Аз Ви благодаря,skarlet,за хубавите думи!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: radi2018
Категория: Рецепти
Прочетен: 530058
Постинги: 269
Коментари: 150
Гласове: 288
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031