Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2015 07:20 - ОТЕЧЕСТВО - ПОЕЗИЯ - германска 3
Автор: germantiger Категория: Поезия   
Прочетен: 13578 Коментари: 31 Гласове:
39

Последна промяна: 02.07.2015 10:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
РОДИНАТА

в германската поезия 

поезия НЕ толерирана в "германия" днес


image

АЙЗАЯ РОМПЛЕР ФОН ЛЕВЕНХАЛТ

Германийо, ти негерманска стана!
Как е помръкнало това което в теб блестя!
И край! На всичко край! Ще те погълне мрака!
Но няма да е чума, смърт или див враг!
Не дяволския замисъл или безжалостната сила
Германия - уви... Германия уби я!...



Преводите на Левенхалт, Рист и Абшатц са мои и на братовчедка ми, другите стихове (масата в постинга) са от сайта читанка в превод
от Венцеслав Константинов

Изображенията са от Бефрайунгсхалле край Келхайм
и Валхалла край Регенсбург

Ханс Цибулка (1920–2004) — Германия, судетски германец

 В кръчмата зърнах едвам сред дима посивели мъже

        с бели от скрежа бради, но в очите им —

        сякаш бетон.

Над набраздени чела пламтяха ръждиви къдрици,

        хълмове рухваха с грохот, вятърът виеше зло.

„Хей, чужденецо — пищеше, — не пипай звездите ни,

                                                         парят!

image


image

Йоханес Р. Бехер (1891–1958) — Германия

На 19 г. Прави опит за самоубийство, но със себе си не успява, за „сметка на това” застрелва приятелката си...

Този боклук впоследствие става наркоман, педераст и накрая се превръща в комунист! Съден за държавна измяна, но спасен поради ходатайството на братята Манн (други двама германски боклуци), Ролан и Горки.

След войната антигерманеца Бекер става министър на културата на ГДР и президент на Академията на изкуствата в ГДР!

Всеки вижда сивата глава —

Майка на загинал е това.

 

Тя се вглежда, дири със очи,

Сякаш син й в миг ще дотърчи.

 

В погледа й все живее той —

За какво ли падна в оня бой?

 

Мълком пита всяко същество,

Мълком пита всички: „За какво?“

 

На площада често до зори

Чака. Отговор дали откри?

 

Образът й сякаш не е сам.

Сякаш много майки чакат там…

 

Вредом, непрестанно, час след час

В черно майката стои пред нас.

 

Няма тя да се успокои.

Дума не отронва. Но стои.

image

Бертолт Брехт (1898–1956) — Германия

Това струва ми се е най-грандиозния германски боклук, за това ще подмина живота му.

Сине мой, майка си чуй какво те съветва:

Живот те очаква по-лош и от смърт,

Но под сърцето те носих и дадох клетва,

Че ще израснеш не малодушен, а твърд.
 

Щом нещо откажат ти, вземи го със сила.

Щом нямаш, не бързай да се примириш.

Аз, твоята майка, не съм те родила,

Та един ден под мосто̀ве да спиш.

Ерих Фрид (1921–1988) — Австрия

Още един хукнал еврейн...

Не се съмнявай

в този

който казва

че се страхува

 

но се страхувай

от този

който ти казва

че не познава съмнението

image

Райнер Кунце (р. 1933) — Германия

Да си първо ГДР-ски боклук, но след това осъзнат във ФРГ

Вече съм трийсетгодишен,

а не познавам Германия:

Граничната брадва разсича германския лес

О, страна, разпадаща се

у човека

Кристоф Мекел (р. 1935) — Германия

Автора е видял друго, аз в неговите стихове виждам Германия ДНЕС

Богата държава-смърт, демографски, културен и нравствен мъртвец!

Не видях да литва феникс от пепелта на Германия.

Като ровех с крак из пепелищата,

открих димящи рибни перки и рога, и кожи —

ала все пак съзрях един паун да рие пепелта

с криле: едното дървено, а другото желязно —

растеше той огромен, пламъците на пожарището

шибаше, а перата му сияеха.

 

Видях да изпълзяват врани от пепелта на Германия,

четинести славеи с прегракнали гърла,

петли с клюнове на риба-меч и олисели гребени —

за да засвирят и възпеят славата на птицата.

Видях ги посред огъня да душат пепелта,

а в нея вятърът повяваше и хладен дим отнасяше

към ширини, където много малко

от онова, което там блестеше, бе чисто злато.

 

Не видях да литва феникс от пепелта на Германия;

ала все пак съзрях един паун в заревото на перата му,

видях го да разгръща сияеща опашка

срещу посивялото небе, под блясъците на светкавици.

И чух ликуването на врабци и врани, и видях:

ята свраки кълвяха златните му пера,

черни въшки пъплеха из перушината му,

едри мравки разкъсваха очите му.

image

Уве Колбе (р. 1957) — Германия

Забранен за издаване в ГДР, бяга на запад, преселва се в Хамбург и два пъти посещава България...

За Берлин 1994

Ти не съществуваш.

 

 Мълчиш с цяло гърло.

 Повръщаш деца, вместо да ги раждаш.

 Където ходиш, то е с чужденци. Краставо животно!

 

Как съм можел някога да те обичам?

След тебе не обичам вече никой град.

СРЕД БЮСТОВЕТЕ НА ТЕЗИ Е И ТОЗИ НА НИКОЛАУС КОПЕРНИКУС/Николай Коперник, роднините му са с германски имена, той е роден в германския Торн и НЕ е поляк. Проучване и постинг за него има Виктор Кордон - блогър тук.

image

image

"днешния ден"

        Поддържат помежду си разстояние

живеят заедно

с отпуснати ръце.

Бащата униформата

синът с ра̀ста-плитчици.

Бащата в раницата Прусия,

синът на сърфборда

към устията на реките.

Бащата все на път,

синът му с вътрешната емиграция.

Бащата с писмата,

синът мълчи.

Бащата не го взима насериозно,

синът му — присърце.

Двубой без правила,

по-сериозен от този на игрището

 

image


image

image

ЙОХАНН РИСТ

Плачът на Германия

Какво да правя, що да сторя? Не е ли време аз да се реша?

Веселието, радостта, смеха-отнеха всичко, всичко се изкраде.

Дори и разума ми помътня

А моя глас хрипти и вие

Май по-добре е отведнъж да свърша

С главата в камъка да се убия!

 

От моите деца бездушни е изровен гроб

Нима сама тези животни аз изхраних?

Лицето ми във сълзи е обляно

За болката ми няма лек

Като лами и змейове горят ме

Родна майка съм им аз!

 

От раните ми ручей кръв аз толкова години все търпях

Дума, упрек и тъгата не показах, сърцето ми кипя

И ето раната гори

А във сърцето няма топлина

Езика дървенее

Кръвта тече

 

Къде е верността? Къде е любовта? Къде са праведност и вяра?

Устоите сринаха, достойснтвото им е химера

С германска кръв  залята

Надлъж и шир земята

 

Почакайте ме още: аз ще умра, безсилна в рани

Но знайте врагове: за радост още ви е рано

За всички ни настъпва час последен

Приемайки-наказвайки ме Бог

Пощада не ще има и за вас


 image




Гласувай:
40



1. germantiger - Още, което размера на постинга не позволи
02.07.2015 07:32
ХАНС АСМАН АБШАТЦ

Предупреждение към Германия

Германския ни дух подвластен е на нова мода
Ние се киприм, обикаляме, и пием и ядем
Фехтоваме се, странстваме и пеем и говорим
На чуждоземен вкус-акцент...Очакваш ти похвали?
Тогава подчини се на всякаква глупашка нова мода
Или ще бъдеш ти осмян пред хората от новата порода

Какво се случи с нравите народно наши?
Старание и преданост или честта германска-къде са те сега?
Всичко това ми казват немодно е във наши дни
Да бъде всичко ново: фасони и закони
Устойте рухнаха. Забравено е постоянството.
И нови парвенюта изтикват даже и дворянството.

Презрение към старите...Скандали в младежта...

Нали щом старо виното е, по сладък е вкуса
Нали монетата щом стара е, цената и е на върха
О, не, не бързай да зачеркваш минало

Миг и прецъфтяло е лалето. А век цъфти алоето.
цитирай
2. germantiger - ... и още
02.07.2015 07:33
Андреас Грифиус (1616–1664) — Германия
Губи семейството си в Трийсетгодишната война

Как слабия човек да крачи в ураган?

Така се чувствам сам задавен от скръбта

Сега съвсем, напълно сме опустошени!
Пълчища чужд народ, тръба слуха глуши,
Омазан в кърви меч, оръдие трещи,
Благата ни отнеха, с труд и пот стъкмени.

Сред жар изтляват кули, църкви повалени.
В прах кметството лежи, съсечени бащи,
Момите са без чест и всичко се руши
От огън, чума, смърт, сърцата са сразени.

За напастта мълча, по-страшна от смъртта,
По-зла от чумата, пожара, бедността:
Душевното богатство в хората погива.
цитирай
3. valben - Благодаря!
02.07.2015 08:29
Удоволствие беше да се докосна!
цитирай
4. minevv - da
02.07.2015 08:44
както винаги - прекрасен пост
Но въпреки обречеността, ми дава надежда!!!
цитирай
5. germantiger - ...
02.07.2015 09:59
valben написа:
Удоволствие беше да се докосна!


Благодаря за оценката.

Германската поезия в превод "звучи" тромаво, но според мен ИСТИННО и съсредоточена в същността на "проблема" който занимава автора. Някак повече философия и по-малко поезия.
цитирай
6. germantiger - ...
02.07.2015 10:01
minevv написа:
както винаги - прекрасен пост
Но въпреки обречеността, ми дава надежда!!!


Аз нямам (почти никаква) надежда за Германия и България, но може да си прав - историята познава какви ли не поврати - здравия смисъл и логиката на случващотои се днес обаче сочи само едно - демографска и етническа смърт.
цитирай
7. bojil - Тенденцията, от която се оплакват ...
02.07.2015 11:27
Тенденцията,от която се оплакват поетите,е направо ужасяваща и дори смъртоносна за малките народи- много хора са на мнение,че е умишлено организирана от вражески външни сили,които искат да разградят по-податливите култури независимо от това колко са стари или велики,и да ги подчини на друга "култура",внесена отвън. Това като че ли не се отнася само за един "народ" (ако можем да го наречем народ а не религия)- затова хората подозират,че именно той или негови ръководители с престъпен манталитет организират тези гибелни тенденции,за своя угода разбира се.
цитирай
8. veilet - Със смесени чувства изчетох пос...
02.07.2015 13:12
Със смесени чувства изчетох постинга. Тъга, породена от опълчена Истина; ненавист към редица умопомрачени решения на сегашното Правителство; преглътнат гняв и остро несъгласие към геноцида на Големите срещу Малките в днешна Германия ииии.... Всичко това "изригваше" в мен при прочит на горните редове- даво остана разбрана!!!

П.П. Дълбоко в себе си оставам да тлее пламъка на Надеждата, че постепенно всичко ще се подобри. И разбира се, много добре ми е ясно какво се опитваш да подчертаеш- щеще ми да не си прав...Уви!!!
цитирай
9. germantiger - ...
02.07.2015 13:17
bojil написа:
Тенденцията,от която се оплакват поетите,е направо ужасяваща и дори смъртоносна за малките народи- много хора са на мнение,че е умишлено организирана от вражески външни сили,които искат да разградят по-податливите култури независимо от това колко са стари или велики,и да ги подчини на друга "култура",внесена отвън. Това като че ли не се отнася само за един "народ" (ако можем да го наречем народ а не религия)- затова хората подозират,че именно той или негови ръководители с престъпен манталитет организират тези гибелни тенденции,за своя угода разбира се.


Аз НЕ съм привърженик да виждам във всичко конспирация (не визирам, че ти виждаш такава навсякъде, а немалко хора и блогъри виждат нещата така, може и да са прави), та аз НЕ СЪЗИРАМ във всичко евреи и конспирация, но... НО

познанието ми за историята ме е убедило КАТЕГОРИЧНО, че в немалко събития, процеси и кампании КОНСПИРАЦИЯТА Е ФАКТ и моята позиция е - света е и конспирация, вкл. днес, като конспиративност виждам не само в "лошия" запад, САЩ и ЕС, за мен изтока е още по-голямо зло в някои, повтарям в НЯКОИ отношения. Като пиша изток нямам предвид България - тук българските боклуци като мащаб са много по-малки сравнени със световните било западни или източни.

За съжаление, но и ЗАКОНОМЕРНО, жертва са народите, български, германски или други - боклуците на върха били те германски, български или други постигат своето.
цитирай
10. germantiger - ...
02.07.2015 13:33
veilet написа:
Със смесени чувства изчетох постинга. Тъга, породена от опълчена Истина; ненавист към редица умопомрачени решения на сегашното Правителство; преглътнат гняв и остро несъгласие към геноцида на Големите срещу Малките в днешна Германия ииии.... Всичко това "изригваше" в мен при прочит на горните редове- даво остана разбрана!!!

П.П. Дълбоко в себе си оставам да тлее пламъка на Надеждата, че постепенно всичко ще се подобри. И разбира се, много добре ми е ясно какво се опитваш да подчертаеш- щеще ми да не си прав...Уви!!!


Коментара ти е 100% това, което очаквам и се стремя да постигна у човек зпаознат с днешната "тема германия", а такива хора в блога вероятно има единици или евентуално само ти - благодаря ти за коментара, който ме радва, с разбирането!

Написала си го едновременно с чувство и точност, великолепна смес, каквато и аз усещам в себе си за бол неща, които ме вълнуват.

Поздравявам те, за надеждата в теб и ще се радвам да я съхраниш - за мен надеждата не съществува, някъде към 20 и няколко годишна възраст, максимум до 30-тата си година аз съм убеден, че тя не съществува като реална "сила", а само като заблуждение или случайност.

За мен няма надежда в нищо - няма в здраве на околни, няма в късмет личен, няма в "световни" дела или "германски". Това НЕ е оплакване, по-скоро злоба, че надеждата е лъжа.
цитирай
11. didanov - познавам един истински германец
02.07.2015 14:40
не само по кръв, но и по сърце и това си ти - не се кахъри с такива като теб Германия никога няма да се затрие! Както ти казах и преди - забрави "логиката и здравия разум" - истинското тържество е в надмогването на разума!
Колкото до България ще цитирам една велика пророчица:
"Ще изтекат черните времена. В България нещата ще се променят към добро. Когато с гръм и трясък нахлуе злото и всичко изглежда непоправимо погубено, ненадейно ще настане обрат. Като прогонени от подивели ветрове, ще се разпилеят разбойниците, които с десетилетия са грабили държавата. Ще дойдат честни хора, милеещи за нея. Затова ви казвам: Гласувайте, кой как желае, но гласувайте! Отреденото ще стане, ала всеки трябва да поеме и лична отговорност, за да извърши България своята нелека мисия!
Не бойте се, най-тъмно е преди зазоряване. Тежката мрачна българска карма, побеляла от очакване, вече е на привършване.“Поздрави

цитирай
12. ard - Вярно, честно и песимистично, донякъде правя една съвсем лека асоциация с ''Еcce Homo''
02.07.2015 15:18
и въпреки че недолюбвам ницшеанството:

''По съвсем друг начин ме вълнува въпросът за лекуването, за „спасението“ на човечеството: въпросът за изхранването. Казано най-просто: как трябва да се храниш точно ти, за да достигнеш максимума на твоята сила, virtu /храброст/ в ренесансов стил, да стигнеш до свободната от морал добродетел?
Например с помощта на лайпцигската кухня, едновременно с първото ми изследване на Шопенхауер (1865), аз съзнателно отрекох собствената си „воля за живот“. От подобно системно недохранване можех да си разваля стомаха, но при такава кухня това не ме безпокоеше особено. (Казват, че 1866 година е довела да известен поврат в това отношение.) Но ако изобщо става въпрос за немската кухня — толкова много неща й тежат на съвестта! Супата преди основното ядене (още във венецианските книги от 16. век определено, като alla tedescka /по немски/), изварените меса и приготвените с брашно зеленчуци — това е просто израждане в храненето… И ако прибавим към това и животинската склонност на старите (пък и не само на старите) германци към досипването и доливането, ще получим най-ясната представа за произхода на немския дух — от угнетената храносмилателна система… Наистина немският дух е същинско смущение в храносмилането — в резултат той не може да доведе нищо до успешен край. Но и английската диета, която в сравнение с немската, даже с френската, е един вид „връщане към природата“, по-точно към канибализма — тя е дълбоко противна на моя инстинкт — струва ми се, това е причината за „английската походка“ на този дух — походката на англичанка… /в смисъл на груба, тежка, неелегантна./ —
...
… И още няколко указания от моя морал...
И възможно най-малко да се заседяваме — да не се доверяваме на мисли, които не са породени от свободното движение, от разхода на мускулна енергия. Всичко в тялото и духа зависи от храносмилателната система. Повтарям — за свободния дух уседналостта е истински грях.''
цитирай
13. nbrakalova - ...
02.07.2015 20:49
Какво е родината? Географското място на раждане, или мястото, формирано в сърцето от род и език?!
В интернационалния ни ляво мислещ свят вече няма място за родина. Тя остава понятие, романтично съхранено в сърцето, и във възхитата или болката изпод перото на поета.
цитирай
14. born - Отново си перфектен. Поздрави.
02.07.2015 21:43
Отново си перфектен. Поздрави.
цитирай
15. podvodni - Пинчер, проблемът на фашагите е ...
02.07.2015 23:30
Пинчер, проблемът на фашагите е много прост. Даже е по-прост от самите тях.
Дълбокоуважаваният от теб Б.Брехт го е казал ясно :
"Щом нещо откажат ти, вземи го със сила."
Та, на два пъти германските оигофрени се опитаха да чопнат това което не им принадлежи (еле пък в периода 1941 - 1945 г.) и останаха с пръст в уста.
Остави другото, но след 1990 г. си помислиха съвсем не на шега, че са се докопали до реванш и се опитаха да си точат зъби за парче от тайгата.
то нема лошо, но изглежда че забравиха "С чего начинаеться родина ?"
А сега - олеле ,загива ни нацийката !
Сега чатнали къде епроблемът ?
Както казах, доста е прост По-прост от самите германци!
цитирай
16. veilet - Пинчер, проблемът на фашагите е ...
03.07.2015 07:30
podvodni написа:
Пинчер, проблемът на фашагите е много прост. Даже е по-прост от самите тях.
Дълбокоуважаваният от теб Б.Брехт го е казал ясно :
"Щом нещо откажат ти, вземи го със сила."
Та, на два пъти германските оигофрени се опитаха да чопнат това което не им принадлежи (еле пък в периода 1941 - 1945 г.) и останаха с пръст в уста.
Остави другото, но след 1990 г. си помислиха съвсем не на шега, че са се докопали до реванш и се опитаха да си точат зъби за парче от тайгата.
то нема лошо, но изглежда че забравиха "С чего начинаеться родина ?"
А сега - олеле ,загива ни нацийката !
Сега чатнали къде епроблемът ?
Както казах, доста е прост По-прост от самите германци!


Подвончооооо, сигурно твоето мнение обяснява факта защо по данни от 2012 година, /т.е. преди 3 години/ в днешно Немско живеят над 2 000 000 люде от бившия СССР?! Интересно към днешна дата колко ли са в действителност?!?!?! И да не забравя да допълня факта, как повечето от тях се отказват от собствено гражданство, за да приемат немското. Може би те ще подобрят немската "нацийка" или как?!
цитирай
17. germantiger - ...
03.07.2015 13:25
didanov написа:
не само по кръв, но и по сърце и това си ти - не се кахъри с такива като теб Германия никога няма да се затрие! Както ти казах и преди - забрави "логиката и здравия разум" - истинското тържество е в надмогването на разума!
Колкото до България ще цитирам една велика пророчица:
"Ще изтекат черните времена. В България нещата ще се променят към добро. Когато с гръм и трясък нахлуе злото и всичко изглежда непоправимо погубено, ненадейно ще настане обрат. Като прогонени от подивели ветрове, ще се разпилеят разбойниците, които с десетилетия са грабили държавата. Ще дойдат честни хора, милеещи за нея. Затова ви казвам: Гласувайте, кой как желае, но гласувайте! Отреденото ще стане, ала всеки трябва да поеме и лична отговорност, за да извърши България своята нелека мисия!
Не бойте се, най-тъмно е преди зазоряване. Тежката мрачна българска карма, побеляла от очакване, вече е на привършване.“Поздрави



За комплимента в началото сърдечно благодаря!
Ако сме честни аз никога няма да бъда нито същински германец, нито същински българин, но какво всъщност значи това?! ;)

За разлика от теб, аз в пророчици и пророци не вярвам, знам, че исторически народи, империи, племена са измирали или са били "подменяни" и ще рече - вероятно ще става и в бъдеще.

Аз не вярвам в карма, в избраност, в "неумираемост", но дано да си прав - бих искал да си прав, дали си - не знам.
цитирай
18. germantiger - ...
03.07.2015 13:26
ard написа:
и въпреки че недолюбвам ницшеанството:

''По съвсем друг начин ме вълнува въпросът за лекуването, за „спасението“ на човечеството: въпросът за изхранването. Казано най-просто: как трябва да се храниш точно ти, за да достигнеш максимума на твоята сила, virtu /храброст/ в ренесансов стил, да стигнеш до свободната от морал добродетел?
Например с помощта на лайпцигската кухня, едновременно с първото ми изследване на Шопенхауер (1865), аз съзнателно отрекох собствената си „воля за живот“. От подобно системно недохранване можех да си разваля стомаха, но при такава кухня това не ме безпокоеше особено. (Казват, че 1866 година е довела да известен поврат в това отношение.) Но ако изобщо става въпрос за немската кухня — толкова много неща й тежат на съвестта! Супата преди основното ядене (още във венецианските книги от 16. век определено, като alla tedescka /по немски/), изварените меса и приготвените с брашно зеленчуци — това е просто израждане в храненето… И ако прибавим към това и животинската склонност на старите (пък и не само на старите) германци към досипването и доливането, ще получим най-ясната представа за произхода на немския дух — от угнетената храносмилателна система… Наистина немският дух е същинско смущение в храносмилането — в резултат той не може да доведе нищо до успешен край. Но и английската диета, която в сравнение с немската, даже с френската, е един вид „връщане към природата“, по-точно към канибализма — тя е дълбоко противна на моя инстинкт — струва ми се, това е причината за „английската походка“ на този дух — походката на англичанка… /в смисъл на груба, тежка, неелегантна./ —
...
… И още няколко указания от моя морал...
И възможно най-малко да се заседяваме — да не се доверяваме на мисли, които не са породени от свободното движение, от разхода на мускулна енергия. Всичко в тялото и духа зависи от храносмилателната система. Повтарям — за свободния дух уседналостта е истински грях.''


"А, що бе" :)

Германската кухня е ок, поне за мен - меса, колбаси, тежки храни, хвойна и горчици, хрян и пак месни ястия, сладки десерти бол.

Примерно на мен НЕ ми се нрави китайска кухня.
Не зщаото е китайска, а защото месата не са в количество и качество, каквито препочитам и защото ми се струва "лигава" (каквото и да значи това си го знам аз:)
цитирай
19. germantiger - ...
03.07.2015 13:30
nbrakalova написа:
Какво е родината? Географското място на раждане, или мястото, формирано в сърцето от род и език?!
В интернационалния ни ляво мислещ свят вече няма място за родина. Тя остава понятие, романтично съхранено в сърцето, и във възхитата или болката изпод перото на поета.


Ляво мислещия ни свят е свят на ЛЕВАЦИ!
Напълно съм съгласен с коментара ти и с финала му изпод перото.
цитирай
20. germantiger - ...
03.07.2015 13:32
born написа:
Отново си перфектен. Поздрави.


Благодаря ти, за оценката, но не мисля, че я заслужавам в тази висока степен, която си ми написал :)

Щеше да е по-заслужено ако преди всяко стихотворение или след всеки стих бях написал мой коментар като усещане и по-възможност без цинична лексика - нещо което мога да направя, но се въздържах. Ако го бях сторил, то оценката ти бих заслужил повече, но не докрай висока кавато си мия отсъдил... и пак благодаря!
цитирай
21. germantiger - ...
03.07.2015 13:36
podvodni написа:
Пинчер, проблемът на фашагите е много прост. Даже е по-прост от самите тях.
Дълбокоуважаваният от теб Б.Брехт го е казал ясно :
"Щом нещо откажат ти, вземи го със сила."
Та, на два пъти германските оигофрени се опитаха да чопнат това което не им принадлежи (еле пък в периода 1941 - 1945 г.) и останаха с пръст в уста.
Остави другото, но след 1990 г. си помислиха съвсем не на шега, че са се докопали до реванш и се опитаха да си точат зъби за парче от тайгата.
то нема лошо, но изглежда че забравиха "С чего начинаеться родина ?"
А сега - олеле ,загива ни нацийката !
Сега чатнали къде епроблемът ?
Както казах, доста е прост По-прост от самите германци!


Здравей кавал!

В ТВОЯ РЕД НА МИСЛИ, обаче:

Русия е по-голямо зло от Германия

- Русия е владеела и много от тях тъпкала - 136 народности, Германия никога толкова

- Русия е империя над десетки народи векове преди Германия да бъде държава най-вече от германци

- Русия е избивала много повече свои и чужди отколкото Германия

- Русия където се реализира социализма (от комунисти) погуби милиони повече и извърши повече престъпления от нацистите в Германия

ФАКТИ, нищо повече

И следвайки твоята логика излиза, че е заслужено днес да се режат руски глави в Чечня, Дагестан или нейде другаде?!

Ако това е логиката ти, то ти освен кавал си и идиот ;)
цитирай
22. alchemist - А някъде бях чул, че писателите са истински пророци.
03.07.2015 14:31
В "Антихрист", Ницше описва Европа като континент на декаданса, на упадъка. Според мен заслужено.
цитирай
23. viva1122 - За мен
03.07.2015 14:43
е удоволствие, почивайки си, да прочета хубав, смислен и стойностен постинг, пропит с чувство и мисъл в немската поезия.
Поздравления!!!
цитирай
24. germantiger - ...
03.07.2015 16:47
alchemist написа:
В "Антихрист", Ницше описва Европа като континент на декаданса, на упадъка. Според мен заслужено.


Антихрист на Нитцше като много тъничко произведение не ме впечатли освен началото му, а за Европа като такава пише повече Шпенглер, той е и как да кажа - повече историчен.

Днес изглежда заслужено - съгласен съм с теб, но днес.
Векове наред Европа води света било към висини човешки или кръв човешка, за това европееца трябва да е горд с миналото си вкл. на завоевател.
цитирай
25. germantiger - Благодаря
03.07.2015 20:03
viva1122 написа:
е удоволствие, почивайки си, да прочета хубав, смислен и стойностен постинг, пропит с чувство и мисъл в немската поезия.
Поздравления!!!


А за мен е удоволствие да имам такива читатели :)
цитирай
26. podvodni - Абе, джърман пинчер, по всичко и...
03.07.2015 21:14
Абе, джърман пинчер, по всичко изглежда, че се гордееш с твоята "арийска" кръв ?
Аз си знаех, че съм прав, но тайничко в мен, едно атомче искаше да не бъда, но вече и то разбра простата истина.
Както писах, проблемът на германците е толкова прост, че по-прост от самите тях.
Т.е. фашагите са доста тъп народ.
С твоят отговор на вмоят коментар, ти затвърждаваш тази сентенция не на 100 а на 1100% .
В моят коментар наблегнах на факти като основната теза бе тъпотата и безграничната олигофрения на германците и, забележи, никъде не ги сравнявах с нито един друг народ, еле пък по-специално руският.
Обаче ти си толкова изтрещял и зомби-олигофленясал, че във всяко второ изречение ти се привиждат руснаци, сталиновци и путинци.
По всичко изглежда, че инфото за битки, тактики, оръжия и пр. военни спецификации, комбинирно с германското ти ДНК води до загуба на разсъдък и непредвидимо поведение.
Явно фиаското с австрийският бояджия не е довело до същественно поумняване !
цитирай
27. nbrakalova - ...
04.07.2015 08:57
germantiger написа:
nbrakalova написа:
Какво е родината? Географското място на раждане, или мястото, формирано в сърцето от род и език?!
В интернационалния ни ляво мислещ свят вече няма място за родина. Тя остава понятие, романтично съхранено в сърцето, и във възхитата или болката изпод перото на поета.

Ляво мислещия ни свят е свят на ЛЕВАЦИ!
Напълно съм съгласен с коментара ти и с финала му изпод перото.


Логично! Днешният свят става все по-безроден. Самосъзнанието му от "аз съм" се превръща в "Аз искам". Съвременният левичарски настроен свят се връща към детския манталитет – желания и права без задължения. Понятието дълг става все по-чуждо. Любовта!? – се превърна в секс, с акцент на "здравословен". Но в детайл, в безнравствеността (която в същността си е безотговорност), няма здраве – нито душевно, още по-малко духовно. И тъй като сме психосуматични създания, това рефлектира и върху физическото здраве, което не е самостоятелна величина. В благополучието, като основен съвременен стремеж, не се крие сигурността за бъдещето. Макар само по себе си да е нещо добро, то не е достатъчно, за да осигури, ако категорично не духовното, то поне душевното доволство – само заблуждава. Интелектуалността?! Безспорно е важна, но и тя не е достатъчна, за да "ощастливи" човека. Напротив, отваря очите му за безнадеждността, оставайки му единствено… "мъжеството да бъде".
Вероятно разсъждението ми изглежда чуждо на темата в постинга, но то рефлектира и върху отношението към родината – като понятие, като изграждане, като съхраняване.
цитирай
28. germantiger - ...
04.07.2015 09:22
podvodni написа:
Абе, джърман пинчер, по всичко изглежда, че се гордееш с твоята "арийска" кръв ?
Аз си знаех, че съм прав, но тайничко в мен, едно атомче искаше да не бъда, но вече и то разбра простата истина.
Както писах, проблемът на германците е толкова прост, че по-прост от самите тях.
Т.е. фашагите са доста тъп народ.
С твоят отговор на вмоят коментар, ти затвърждаваш тази сентенция не на 100 а на 1100% .
В моят коментар наблегнах на факти като основната теза бе тъпотата и безграничната олигофрения на германците и, забележи, никъде не ги сравнявах с нито един друг народ, еле пък по-специално руският.
Обаче ти си толкова изтрещял и зомби-олигофленясал, че във всяко второ изречение ти се привиждат руснаци, сталиновци и путинци.
По всичко изглежда, че инфото за битки, тактики, оръжия и пр. военни спецификации, комбинирно с германското ти ДНК води до загуба на разсъдък и непредвидимо поведение.
Явно фиаското с австрийският бояджия не е довело до същественно поумняване !


Четейки разсъжденията ти ми хрумнаха три отговора - първия е просто да не ти отговарям ;)

Втория е... не си кавал, кавале... капут си, да прощаваш лексиката ми!

Третата версия на отговор е фашаги, народ, просто и прости - като чета тези думи от теб, като попрочетох начина ти на мислене и начина по който ги свързваш се подсетих за МИСЛОВЕН ОХЛЮВ - учил съм това в дисциплина реторика и това не е ирония а процес на мислене. При теб обаче мисловен отпада - охлюв си, това ти остава.
цитирай
29. syrmaepon - ала все пак съзрях един паун в заревото на перата му,
04.07.2015 10:37
Да бъдем оптимисти - все пак паунът е символ на безсмъртие, дълголетие, духовно превъзходство , неподкупност, гордост, Германците като северен народ повече съпреживяват, възпяват и се потапят в усещането за смърт и край. Но след края винаги има ново начало. Благодаря за поетическите откъси.
цитирай
30. germantiger - ...
04.07.2015 19:04
syrmaepon написа:
Да бъдем оптимисти - все пак паунът е символ на безсмъртие, дълголетие, духовно превъзходство , неподкупност, гордост, Германците като северен народ повече съпреживяват, възпяват и се потапят в усещането за смърт и край. Но след края винаги има ново начало. Благодаря за поетическите откъси.


Всъщност искам да съм оптимист, мисл,я като реалист, но звуча/пиша като песимист.

Благодаря ти, за това изречение от теб - споделям го:

Германците като северен народ повече съпреживяват, възпяват и се потапят в усещането за смърт и край.
цитирай
31. germantiger - Великолепно от nbrakalova:
04.07.2015 19:07
Любовта!? – се превърна в секс, с акцент на "здравословен".

Интелектуалността?! Безспорно е важна, но и тя не е достатъчна, за да "ощастливи" човека.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: germantiger
Категория: История
Прочетен: 4611462
Постинги: 412
Коментари: 7517
Гласове: 21816
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031