Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2014 10:41 - Живот или пръдня на вятъра
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 8172 Коментари: 5 Гласове:
12

Последна промяна: 01.06.2014 12:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Удивително е колко книги са посветени на изкуството на правилното живеене, от Цицерон и Сенека до съвременни издания за това как да си помогнем сами. Имаш избор да посегнеш на Ошо, Бъртранд Ръсел или Дейл Карнеги, при това без да те съдят за побой. На всичкото отгоре днес тези книги са на една ръка разстояние, че и по-близо, на един клик, каквото и да означава това. Защо тогава хората продължават да живеят непросветено и объркано, пилеейки живота си като пръдня на вятъра?
  Това се питах, когато бях на 15 и гледах как леля ми повтаря едни и същи грешки, след като е прочела десетки книги как да не го прави. Това ме накара да прекарам следващите двайсет години в лочене на психология, философия, антропология и други високоградусови поприща.* И си отговорих (то след толкова години четене на дебели книги, човек започва да си говори сам, буквално и метафорично).   Тук усещам групово дърпане за ръкава, обаче нейсе, другите да го духат, щото отговорът на такъв въпрос е строго индивидуален. Няма как да го обясня адекватно по същата причина, по която гореописаните книги нямат ефект върху живота на читателите. Истината винаги е субективна, защото бива пречупена през очите на възприемащия. Тя е като течност, наливана в чаша. Ако чашата е малка, истината е ограничена. Мозъкът опростявана света до нивото, на което функционира (за имащия двуизмерно зрение, сферата е само кръг).   Казах аз, че няма файда от обяснения, ама на, продължават да питат с настоятелно сумтене. Ето защо ще сменя подхода и ще илюстрирам мисълта си със следната апофтегма, за ефект преоблечена като виц.   Цицерон - велик мислител и Бай Лазар се срещат на пазара. Цицерон: - Бай Лазо, искаш ли да ти кажа едно изречение, в което името ти се среща ТРИ пъти? - Е па кажи.. - смотолевил Бай Лазар. - На Бай Лазо му вЛазо и изЛазо! - казал Цицерон и продължил по пътя си. Бай Лазар навел глава и омърлушен се прибрал. Не яде, не спи, гризе го отвътре..Мръкнало, а на сутринта Бай Лазар тича на вратата на Цицерон. Вратата се отваря, а Лазар превъзбуден: - Цицероне, искаш ли сега да ти кажа едно изречение, в което името ти се среща ТРИ пъти? - Целия съм слух - казал Цицерон А Бай Лазо: - Цицероне, Цицероне, да ти еба майката Цицероне!!!
  За тези, които все още не разбират, остава утехата от познанието, че могат да илюстрират мисълта си, при това не само с флумастер, че да си говориш сам не е толкова лошо (случва се предимно на твърде умни хора, на които им е трудно да си намерят събеседник), и най-вече, че елитарни думи като апофтегма понякога се обличат неприлично.
  И все пак, ако се замислим (колкото и невероятно да е това), отговорът е прост (като галош). За да разбере човек света и живеенето, трябва да развие съзнанието си дотам, че да съзре многоизмерната природа на нещата, взаимовръзките между всичко. До степен, в която във всяко нещо да види неговата противоположност (ала ин и ян, ала пугачова или ала бала). Това не става само с четене на книги, а с активно живеене.    * Винаги съм искал да използвам тази дума не намясто.
http://www.brainpickings.org/index.php/2013/11/04/hunter-s-thomspon-letters-of-note-advice/
 


Тагове:   мъдрости,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. him - :)
28.05.2014 18:56
Това ми напомня за следния виц:

Чирак Иван (оригиналното му име е такова, не е от куртоазия :) слугувал при майстор Страти. Един ден майстора му се издразнил много и решил да го унизи. Казал:
- Иване, хайде да си говорим в рими?
- Давай, масторе.
- Майстор Страти еба сестра ти.
- Ъъъ...Чирак Иван...еба жена ти.
- Хаха, то това няма рима.
- Няма рима, ама е истина.
цитирай
2. yohnny - Не съм "твърде умна".
29.05.2014 08:39
Дори не съм "умна".
/Боже, опази ме от егото ми!/
Но най-приятно прекараното време за мен
е това, прекарано с мен.
Да се приема сериозно.
цитирай
3. yohnny - И тъй като съм обсебена от нея,
29.05.2014 08:43
ето я:
http://vbox7.com/play:0f83dec5ac
цитирай
4. sestra - Хаха
29.05.2014 11:05
там някъде е замесена и една незаменима съставка минимум. Чувството за хумор :)
цитирай
5. nav - :)
29.05.2014 22:36
Мерсаж за включването :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358211
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031