Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2020 09:03 - Талант за лен или лампата на свети Харалампий
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 3927 Коментари: 3 Гласове:
10

Последна промяна: 12.05.2020 21:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Кръстихме го Светлю, на дядо му Ламби...Има такава една приказка. Сетих се днес за нея покрай църковния празник. 10 февруари - свети Харалампий, и не кой да е, а Магнезийски. Проживял човечецът тогава - още през втори век, повече от сто години в Магнезия - град в Мала Азия, поборник за християнски правдини, мъченик на вярата - така пише в материала, който съм отворила на лаптопа. Питах се междувременно какви бяха магнезиевите лампи и дали ужилването от пчела намаля нивата на магнезий в организма. На мен постоянно ми се стрелкат някакви въпроси, водни кончета и други жужащи насекоми, докато чета нещо...Няма спокойствие. Все пак дочетох статията, в която изрично беше указано, че на този араламбей ден (да припомним - 10 февруари, сиреч днес) не се работи! Особено домакинска работа не се похваща! Тц! Никак! Седите си кротко, скръстили самоубедително ръце. Да не сте и помислили да миете, перете, метете, бършете пода и прозорците и изтупвате завивки и пътеки. Рахат бъдете, домакини, свети Харалампий ви благославя и извинителна бележка ще извади - може да си разпечатате статията и да я развеете вечерта под носовете на домочадието вместо вечеря, макар че всъщност една питка, между другото, не е лошо да се замеси, изпече и намаже с мед...Ето, че пак се отнесох, а друго исках да напиша. Прекалено се зарадвах, че имам разрешително за лентяйстване днес и отраз зарязах кухнята, която от два дни разчиствам и оправям. Извадила съм купи, кутии, плакета, тави и чинии - всичко предстои да се прибере в почистените шкафове. Кухнята се води строго охранявана зона, откак имах глупостта - ей, Богу, аз вярно съм много мързелив човек, доказва го всестранната ми талантливост - общоизвестно е, че човек, получил божи дар, да не казвам - обсипан с дарове, е бая голям мързел. Същински Кел Хасан! Хайде пак се отплеснах в самохвалничене...Та имах глупостта да прибера две!, подчертавам ДВЕ, котенца в края на октомври, които към днешна дата са горчивото лекарство за моя талантлив мързел - голяма са беля, колкото две-три малки, и се налага непрестанно да вървя подире им, да бърша и чистя два пъти повече, отколкото досега.
Викам си, ето днес имам добро оправдание да си отдъхна, и се оттеглям отатък..Тъкмо съм се поотдалечила с книга в ръка от царящия наоколо безпорядък, когато от кухнята се чува оглушителна патърдия. Скачам, отварям рязко отатъшната врата, котетата летят в две противоположни посоки - явно изплашени, а вратата на кухнята е полуотворена! Ядец! Не само, че съм видна лентяйка, ами и забравана до тавана! Да оставя така примамливо да зяпа строго охранявата ми кухня! Надниквам плахо - половината саксии от прозореца липсват, както и една дървена дъска, която бях превърнала в пано "Малката русалака". Всички первазни липси се търкалят по земята сред пръст, камъчета, парчета керамика, полимерни гъбки и таралежчета, клечки, листа от дърво на живота - разсадила съм го на много места, та едно да остане! Дотук бях с мързелуването, лентяйстването, келхасанстването...Скръцнах със зъби в посока на изпотулилите се котета и грабнах метлата...Ех, свети Харалампий, прощавай домакинското вироглавство! Не ме съди строго, после ще прочета за магнезиевите лампи в твоя чест.



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tonsun - :))))))))) Нагушкай косматите ...
29.03.2020 11:12
:))))))))) Нагушкай косматите пакостници и готин ден!
Бъди здрава!
цитирай
2. martiniki - :) blagodarq
09.06.2020 09:34
не съм влизала с този вход от зимата, котките вече са младежи, ноо продължават с белите!
цитирай
3. martiniki - ...
30.08.2020 08:55
Има неща толкова сериозни,
че за тях може да се говори само на шега.“ Nils Bor
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5761685
Постинги: 1124
Коментари: 15457
Гласове: 55612
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031