Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2020 09:18 - Една забележителна жена – ча ст 1
Автор: ekaterina0909 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 983 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

СКоро имах рожден ден и моя близка каза по този повод, трябва и в учебниците да пише, че на тази дата е родена една забележителна личност като теб... Отдавна споделям опита си в интернет и разказвам части от живота си, но малко по малко ще трябва да разкривам всичко.
Израстнах в беден и краен квартал на София. Родителите ме бяха поверили изцяло на грижите на баба ми. Баща ми, потомък на един от най великите български родове от град Елена, държеше аз да знам чужди езици, затова ме записа в единственото чуждоезиково училище в квартала. То беше руско със засилено изучаване на английски език. Мои учители бяха интелигенти руснаци и украинци, също и българи, на нивото на университетски преподаватели. Някои от тях бяха известни дизайнери, бизнесмени, музиканти, след време се изявиха и станаха още по известни. Моя учителка по химия, например, беше Ирина Сардарева, сега дизайнерка на шапки. За самата Сардарева мога да кажа, че като човек е доста злобна и лоша. Имаше лошо отношение към хора, на които не им вървеше химията. НЕ умееше да обяснява уроците добре и всички закъсвахме по химия. Мразехме химията заради нея. Беше и отмъстителна към учениците си. Още тогава тя правеше модни ревюта не само на шапки, но на дрехи от всякакви епохи и страни. Ревюто беше уникално, помня го, гледах го три пъти като дете. Манекени бяха учениците й , малко по големи от мен.
Друга изключителна личност беше госпожа Маргарита Даниловна, аристократка от Украйна. Красива, с вид на французойка, с културата си и финеса тя беше неповторима. Преподава английски език. Знаеше сигурно 40 чужди езика, защото беше живяла в толкова държави...
Останах приятелка с нея до края на дните й, скоро тя ни напусна. Тя именно, допринесе аз да науча свободно английски още от училищната скамейка. Изучавахме текстове на песни на английски, превеждахме ги, пеехме ги ... Моя любима рок група беше Юръп и аз знаех всичките им текстове на английски език.
НЕповторим учител по английски и биология беше млад арменец с арменски сплескан нос . Уникален, биеше ни по главите, но по чудесен човек от него нямаше .
Бяхме водени на изключителни събития като изложби, концерти, събрания и събития, които не бяха известни за околните. Това беше малък оазис, в който се чувствах спокойна.
Друга велика личност до нас беше диригентът Мария Димова. Заедно с асистента си БИсера Венедикова правеха най добрия ученически хор в София. Беше невероятно. Аз пеех в хора десет години.
Огромната ми любов към музиката беше от тогава, аз самата свирех на китара , учех солфеж, пеех чудесно, така че се развивах и тук.
Занимивахме се с гимнастика , с изобразителни изкуства. АЗ бях литератор на моя випуск, с неповторимо усещане да разбирам литературата и историята , бях с богословски познания, с които ограмотявах и другите. Знаех добре за всички религии. Печелех конкурси по литература...
Пишех разкази и стихове, като те будеха бурни аплодисменти, като ги четях в зала.
ст 1




Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ekaterina0909
Категория: Изкуство
Прочетен: 848335
Постинги: 622
Коментари: 0
Гласове: 4410
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031