Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2019 20:20 - Очарователният ми Помощник Блеки
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4228 Коментари: 19 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Има ли градинари тъдява?! Време е за предпролетната сеитба на ранните зеленчуци.
Обикновено почвам в края на февруари, ала тази година реших да почна по-рано, поради факта, че след миналогодишната строителна офанзива силите ми са леко отслабнали и имам нужда от повече време за приключване на всички етапи на сеитбата. А преди сеитбата, вдигането на градинката. Понеже днес бе чуден слънчев ден, не се сдържах и я почнах.
Сладурският ми палавник Блеки ме гледаше, изтегнат на слънце, прозяващ се блажено, ала в един момент почна и него да не го свърта и взе да проявява нестихващ интерес към лопатата. Упорито се опитваше да се докопа до нея.

image

Така, така, с помощник славен се сдобих, рекох си аз. Е, ясно ми бе още от началото, че всъщност се опитва да се докопа до мен. Осезаемо си пролича, че искаше да ме накара да оставя лопатата, за да го гушкам. Малкият ми хитрец.
И в такива моменти обича да заема позата "Ни лук ял, ни лук мирисал"! ))

image

Та, ето какво успяхме да прекопаем днес с Блеки.

image

А ето я и любимата ви градинарка, на която най-сетне й дойде акълът и почва да върши работите стъпка по стъпка, а не наведнъж, както предишни години. Прекопаното днес е 1/5 от обработваемата площ в градинката ми. Други години прекопавам цялата площ за 1 ден, ала на даден етап почнах да си давам сметка, че човек трябва да бъде разумен и методичен и да не се форсира прекомерно. Колкото и буйна енергия да има, както в моя случай, трябва и да се щади.

image

Откъм фотографиите тази вечер ще завърша с чудния залез, видян през дуварчето ми.

image

А откъм музикален поздрав, ще предложа свой клип от лятната ми градинка...
Хубава вечер на Приятелите ми!






Гласувай:
17



1. rustam - Горкото куче,
22.01.2019 21:31
но все пак този път му се е разминало да прави мизансцен на "Танца на първото кокиче" и е трябвало само да участва в инсценировката "голям интерес към лопатата".
цитирай
2. lexparsy - Та какво стана със заканите ти за зимно мързелуване и почивка? :-)
22.01.2019 22:01
Че той и Блеки за това протестира бе Веси…
Но твоята земя си е песен за копане. Защото и аз от опит знам че колкото повече се прекопава, по лесна е следващия път :-)
А бе знаем вече, че както всичко ти е на пет минути разстояние, така и от реченото до стореното…
Ще те наблюдаваме! Който си няма градинка да си е съпричастен с твоята :-)
цитирай
3. vesever - Рустаме, въобще не го съжалявай, ...
22.01.2019 22:50
Рустаме, въобще не го съжалявай, царски си живее при мен! Явно и той обича да се забавлява като стопанката си. Ти май нямаш чувство за хумор. Аз се изненадах, когато почна да се катери на лопатата, много се смях с него и смятам, че и снимките се получиха забавни! Той е като малко дете, ако си се грижил за куче, ще знаеш. Ако не, можеш само да предполагаш и да интерпретираш.
Свободен си да интерпретираш както искаш.
А от 2-3 дни се показват и кокичетата ми, подготвила съм ги в постинг за утре вечер, с твое позволение.
Танц няма да има засега, ала ако много държиш , мога да те облека в пачка и да те науча някои движения...и ти да вземеш да го изтанцуваш ;)
Лека!
цитирай
4. vesever - Лекси, прав си, сега ми е по-лесно за ...
22.01.2019 22:54
Лекси, прав си, сега ми е по-лесно за копане, ако знаеш първата година каква джунгла беше...през лето 2003 я орахме, ветеринарят дойде с два коня. Оттам насетне, всяка година копане на ръка и облагородяване.
Нещо не ми се получава с мързелуването, само си обещавам.
А какви цветни феерии замислям тази пролет....ала първом зеленчуците да засея.
Първо полезното, после приятното ))
Вярно и за петте минути, ала май е добре и да се кротна малко и да забавя темпото.
Това е в пожелателен характер, доколко ще го реализирам, не мога да съм сигурна...
Надявам се да радвам всички Приятели с красивите гледки, хубаво е това за съпричастността...какво повече да искаме в общуването!
Поздрави и уютна вечер да имаш!
цитирай
5. krassko - За утре синоптиците обещаха
22.01.2019 23:15
да ти полеят градината.:)
Днес и аз се позанимавах с цветята, че ги бях изоставил.
цитирай
6. vesever - Краси, дано дъждецът се забави с ...
22.01.2019 23:31
Краси, дано дъждецът се забави с един ден, да успея да подготвя мястото за ранните. До късните има време, мога и след месец да прекопая...
Действай с цветята, аз ще те гоня, още не съм почнала...
Красива вечер да имаш!
цитирай
7. sande - Pozdravi !
23.01.2019 05:33
http://sande.blog/izkustvo/2011/12/25/prikazki-za-kucheto-dvamata-priiateli.872314
цитирай
8. vesever - Сашо, благодаря ти! Следобед ще ...
23.01.2019 10:03
Сашо, благодаря ти! Следобед ще прочета разказа, сега от телефона не успявам.
Поздрави!
цитирай
9. hloris - Веси,ти ме изумяваш направо! :)
23.01.2019 10:31
Браво на теб...откри летния сезон.
Все пак не е ли малко раничко?
Тук при нас до вчера имаше сняг.
Абсурдно е да влезеш в градината.
Даже и кокичетата едва-едва са се показали...тази година е студено много,макар,че няма големи снегове.
Защо се мъчиш?
Просто си намери някой да ти изоре,или си купи едно мини-култиваторче.
А Блеки е голям помощншк определено.
Явно жали своята стопанка.
И къде ще ги сееш тези твои разсади?
Навън...абсурдно е...при нас най-рано може да се работи,когато дойде началото на март.
Аз си насадих есента лука от пролетта,и гледам,че вече е набол главички.
И както е на припек ще имам за пролетни салати.
Тъкмо ме подсети да си полея цветята,които са зазимени в избата ми...гледам само как си цъфтят през прозорчетата и.
Разкажи ми как си правиш твоите разсади...ще ми бъде интересно.
Купи си семена от домати "Розов блян" и "Розова магия"...да видиш какви хубави домати ще ядеш лятото...пък и семената са третирани,т.е. по-устойчиви са после растенията на болести.

Аз отсега си търся някой с мини-култиваторче,който да ми изоре.
Не зная колко голяма е твоята градина,моята е около 350 кв.м. и не ми се копае.
Определено.
Ти редуваш физическа с умствена дейност,което е много добре.
Разтоварваш един вид!
Браво на теб!
Нагушкай Блеки.
Обичам много кучетата,но на този етап не мога да си го позволя.
Мърчи ми стига! :)

пп.И какви цветя ще сееш?
цитирай
10. sande - KATO BLEKI NE MOZE VSEKI !
23.01.2019 10:47
vesever написа:
Сашо, благодаря ти! Следобед ще прочета разказа, сега от телефона не успявам.
Поздрави!

_
\\\
k
Kuchetata se razdat naucheni. zatova ZIVEJAT po- kratko.


\



цитирай
11. getmans1 - Офф, лопатаа, . . . с туй дето ще ме ...
23.01.2019 10:59
Офф, лопатаа, ... с туй дето ще ме ровят не ща да работя ... хахахах.
Тъй де, и моето чувство за хумор ... поне си е на мой гръб.
Иначе Вес, тия аверчета много обичат да „помагат'', есенес ние садихме чесън. 10 кв. метра, аз се изгърбих но него не му омръзна дори и за миг.
Когато котарака беше млад го отдавах на игра и, че с времето ще му мине и доскучее, ноо не, и в момента правим подвижна лампа.

Преди час по Нова Румен Бахов показа една овца възприемаща се за равна на човека и като се замисля котарака е същата работа. Преди година и половина като си сглобявах фрезата всяко болче и гайка бяха пимирисани и внимателно огледани къде ще се постави ... за сега само перфоратора го дразни останалите по дребни машини не го стряскат.

Иначе, хубаво е, че почваш на време ние сезонните селяни доста се натоварваме ... защото времето ни гони. Зимният мързел си има и ... цена.
Приятни селски занимания.
цитирай
12. vedrina - !!!
23.01.2019 11:42
Красота и градинката хубава, и градинарката красива - какво повече от това... Дал Бог...!!!
цитирай
13. vesever - Тони, благодаря ти!При нас сн...
23.01.2019 12:04
Тони, благодаря ти!
При нас снегът се стопи и изсъхна, много вятър имаше последните дни и е таман за копане.
Ами аз през февруари слагам ранните зеленчуци - моркови, арпаджик, чесън, маруля, репички, грах,спанак, зелените подправки. Искам отрано да подготвя почвата, а ако не завали, мисля да ги засея още в края на тази седмица. И рано напролет да имаме зеленина да зобаме )))
Откъм цветя, в сандъчета слагам семенцата и през пролетта пренасям в градината. В момента имам тагетис, ружи, и едни прекрасни розови фунийки, не им знам името. Цъфтят на туфички и са много нежни.
Когато дъщеря ми беше на 3, почнахме да сеем заедно и тя събираше очите на бабите от селото, когато разказваше, че: С мама сяхме тагетис.
И те се чудеха как едно 3-годипшно дете знае какво е тагетис.
Първата година си направих мини оранжерия и засях семена за домати, пипер, патладжан и корнишони. Засега още се чудя да слагам ли пак оранжерия, или в сандъчета да подготвя разсада. До седмица трябва да съм решила и да действам,
ще потърся тези сортове домати, аз обикновено вземам семена от бабите, за селски домати, и биволско сърце, много са вкусни. Слагам и зимнина, ако ти е интересно да видиш творенията ми, ето.

http://vesever.blog.bg/lichni-dnevnici/2017/08/27/nedelno-zanimanie-na-edna-dama-jiveeshta-na-selo.1564146

Със сигурност всичко това ти е познато, щом като и ти имаш градинка, а аз просто обичам да запаметявам такива мигове..и някога ще показвам и на внуците ))) И моята обработваема площ е към 400 м2, цялото място е 1 дка, но долната част ми е овощна градина, а за зеленчуците разкопавам горната половина...
За култиватор, не знам, възможно е да си взема, макар че свикнах с лизгара /както казват по този край на лопатата, а пък в моя край казваме кюрек.
Това е и един своеобразен фитнес, точно, съчетаване на умствен с физически труд, много добре ми действа
Поздрави!
цитирай
14. vesever - Сашо, знаят те, всичко знаят. Какви ...
23.01.2019 12:07
Сашо, знаят те,всичко знаят. Какви моменти съм имала през годините...
Преди време при мен дойде едно ловджийско куче, не знам откъде дойде и как ме намери, ако ти кажа как ме охраняваше...само на децата даваше достъп до мен.
Ронда я нарекох и имам невероятни спомени от нея. Ловците от наше село я искаха, ала не я дадох, защото тя всячески ми показваше, че иска да остане при мен. Когато я питах иска ли да иде с ловците, тя обгърна двете ми ръце с лапите си и се вкопчи в мен, тогава плаках като малко дете, толкова умилителни и трогателни мигове имам...
Знам, че ти можеш да разбереш, защото също обичаш кучета и се грижиш за тях.
чела съм твои разкази и много са ме трогвали. До довечера ще успея да прочета и този, днес е доста натоварен ден.
цитирай
15. vesever - Радо, ти остави, да видиш миналата ...
23.01.2019 12:20
Радо, ти остави, да видиш миналата година как си счупих мотиката, от зор, щото копая като булдозер ))
Напролет ще си вземам нова, за да мога да тЕша, както се казва в този край, което на български език значи да плевя. Сега лопатата е в интензивна употреба, няма как ))
Радвам се, че и твоите сладурковци ти създават весели моменти, нали, като деца са ))
Е, моите и бели правят, котаците първата година ми бяха изровили семената на морковите...после се изхитрих, сложих в един ъгъл на двора камарка пясък, и вече там ходят да ровят ))
Истина е, че когато животните живеят с хората и когато получават обич, почват да се чувстват като хора. Нали видя и моята куча на фотьойла, като равноправен член на семейството е, ))
Вярно е, че на село работата е много повече, отколкото в града, особено ако имаш и къща да довършваш, като моя милост, но аз съм супер щастлива така, с много полезни дейности да се занимавам и развивам, пък и толкова неща научавам през годините, хем за мен удовлетворение, хем за децата е от полза, да им осигурявам всичко нужно.
Почивай си, сега ти е паднало, а напролет с нови сили...
и теб те чака ;)
Хубав ден да имаш!
цитирай
16. vesever - Ведрина, благодаря ти! Благо...
23.01.2019 12:22
Ведрина, благодаря ти!
Благодарна съм и на Бога, че имам тази възможност, за такъв живот, това за мен е изключително ценно, да живея сред природата и доколкото е възможно да осигурявам и за децата си естествен начин на живот, наистина разликата е голяма, спрямо градските деца, спрямо градския начин на живот.
Много съм привързана към градинката си, чувствам се като част от нея...
Ведър ден да имаш!
цитирай
17. vesever - Към Сашо
23.01.2019 18:14
Прочетох разказа, много увлекателно разказваш. Ето и коментара, който оставих, пиша го и тук. Поздрави и хубава вечер да имаш, Сашо!


18:12 - И аз се радвам, че кучетата са станали прия...
И аз се радвам, че кучетата са станали приятели, само за котките ми е мъчно. Моите кучета и котки отрастват заедно, в мир. Това е и мечтата ми, всички на Земята да живеят в мир. Явно и животинките прихващат от моята мечта и я осъществяват...
Дай Боже само добрини сред живинките, вкл .хората )))
Поздрави, Сашо!

Постинг: ПРИКАЗКИ ЗА КУЧЕТО: ДВАМАТА ПРИЯТЕЛИ
Автор на постинга: sande
Редактирай | Изтрий
цитирай
18. stih - И работна, и хубава!
23.01.2019 20:02
Браво, Веси! И градината обработила, и клип направила.
Чудесни сте двамата с Блеки!
Здрави и щастливи бъдете!
цитирай
19. vesever - Ели, благодаря ти! С една приятелка ...
23.01.2019 22:30
Ели, благодаря ти! С една приятелка се майтапихме, че Блеки свърши цялата работа, аз накрая взех лопатата само да се снимам и да казвам, че аз съм прекопала ;))
Само добрини да те спохождат!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043821
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол