Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2019 22:30 - Йоресун
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2101 Коментари: 2 Гласове:
20

Последна промяна: 11.06.2019 22:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Йоресун (на датски: Oeresundsbroen; на шведски: Oeresundsbron) е уникално комбинирано пътно съоръжение между Дания и Швеция. Състои се от автомобилен и железопътен мост и тунел, които свързват датската столица Копенхаген с шведския град Малмьо. Вантовият мост минава над протока Йоресун, през който преминават корабите от Балтийско за Северно море. Самият мост е дълъг 7845 m от шведския бряг до изкуствено създадения остров Пеберхолм, който се намира в средата на протока. Останалата част от съоръжението е тунела Дрогден (Drogden) от остров Пеберхолм до датския остров Ама, който е дълъг 4050 m. Мостът Йоресун е най-дългия комбиниран пътен и железопътен мост в Европа. Съоръжението свързва автомобилната и железопътната мрежа на Скандинавия със Западна Европа. Строителството започнало през 1995 и завършило през 1999. Мостът бил проектиран от датската инженерна компания COWI. Строителните дейности били извършени от консорциум от фирми: Hochtief, Skanska, Hojgaard & Schultz и Monberg & Thorsen. Проектът бил допълнително усложнен и с изпълнението на тунелната част от съоръжението, защото на датския бряг се намирало летището на Копенхаген. Бил избран варианта за тунел, за да не се наруши трафика на аерогарата. Така била осигурена и корабната връзка. Разходите по строителството възлезли на 4 милиарда евро. На 14 август 1999 Принц Фредерик Датски и Принцеса Виктория Шведска се срещнали по средата на моста, за да отбележат приключването на строежа. Официалното освещаване на Йоресун се състояло на 1 юли 2000 в присъствието на Датската Кралица Маргрете ІІ и Шведския Крал Карл ХVІ Густаф. През моста преминава Европейския път Е20, а "Oeresundsforbindelsen" по железопътната линия. Мостът Йоресунд получил наградата на Международната асоциация за мостово инженерство за Изключителна структура през 2002.

image

image

image

image






Гласувай:
20


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Тю-ю-ю-ю,бре!
11.06.2019 22:40
Нито асфалтът им подал на тези, нито тунел пропаднал, не стига това, ами и осветлението им работи от...до...Бяла магия ли правят на тези пътища, що ли?
цитирай
2. анонимен - Возих се по този мост
11.06.2019 22:59
преди около 4 години - от Копенхаген до едно малко шведско селце. Впрочем, освен него, запомних и шантавото априлско време - слънце, близо 20 градуса и изведнъж - вятър, облаци и ...сняг. Буквално в рамките на 5 минути!
Но иначе, уредени, чисти, спретнати, красиви страни!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4146184
Постинги: 1372
Коментари: 2758
Гласове: 22180