Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11 09:32 - Бад Тьолц - ЕВРОПЕЙСКИЯ ОФИЦЕР - школата на СС
Автор: germantiger Категория: История   
Прочетен: 935 Коментари: 31 Гласове:
17

Последна промяна: 04.11 13:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Постинг върху ЛЕГАЛНА, ОФИЦИАЛНА ЛИТЕРАТУРА на няколко езика - ИСТОРИЯ!

КОНКРЕТИКА, БЕЗ военното обучение в постинга, поради липса на място.

Бойната подготовка ще добавя като коментари под текста


image

От текста ще научите как кадети са чели Ленин, Маркс и Енгелс, как са слушали т.нар. класическа музика, как са изучавали етикет на поведение, конен спорт, как един се е оженил за малайка, как други са били световни олимпийци и КАК УНТЕРМЕНШ НЕ ЗНАЧИ руснак или славянин!
Ще разберете къде започва параолимпийското движение, как германци поставят основите на спорта за инвалиди в САЩ!
Каква е Обединена Европа тогава, кой още тогава вижда еврейте в историята и кой пръв се бори срещу ЛИБЕРАСТИТЕ - конкретика.

Изображенията - Марлон Брандо като "гаден германец" по холивудски

Немецкая сволоч, фашисткая блядь, както казваха руските шлюхи


НАЧАЛО – ИНСТРУКТОРИ – БАЗА

Създадена от SS-Райхсфюрера Хайнрих Химмлер през 1934 г. с цел да организира подготовката на бъдещия елит на Райха, само за 10 години се превръща в пан-европейска военна академия, където се обучават представители на 12 европейски държави.
Първата
SS юнкерска школа е открита на 1 април 1934 г. в бивша хотелска сграда в центъра на малкия баварски град Бад Толц в центъра на Баварските Алпи, само на 20 минути път с кола от къщата на Химмлер в Тигернзее. В началото на декември Големия Паул Хауссер оглавява втората школа в Брауншвайг и посещава Тьолц наблюдавайки завършването на първия випуск там.
Дипломират се 62 кадети от 100 записани - останалите са били изключени и не издържат. Според други източници, 54 завърват успешно от общо 100 в Тьолц, а от приети 450 кадетите за първите два курса в Брауншвайг, успяват едва 269.


Сред възпитаниците от първия випуск на Бад Тьолц е емлематичния ФритцКлингенберг – подчинилия с мотоциклет, лодка и малък отряд – цял Белград, няколко години по-късно той става началник на школата. Това се случва след като е ранен при Курск, където на 6 юли 1943. в боевете край Лучки водения от него отряд ликвидира 12 танка, 14 оръдия и взема в плен над 100 червеноармейци от 5 Гвардейски Танков корпус на СССР;
Рюдигер Вайтцдорфер, професионален спортен инструктор и член на организационния комитет за подготовката на Олимпийските игри през 1936 г., отличава се по време на войната като командир от 5. батальон на SS Viking дивизията, а след това от 11. свързочен батальон от SS Nrodland дивизията, след което става шеф на оперативния отдел на същата дивизия.
Георг Бесслайн – кавалер на Рицарски кръст през войната за героичната отбрана на Бреслау през 1945 г.;
56-годишния бивш майор от Кайзеровата армия Ханс Шведлер, който на 4 декември 1934 г. е прехвърлен в Бад Тьолц, фронтовак от Първата световна война, в школата става преподавател по тактика;
Един от най-интересните персонажи е квалифицирания пилот от Луфтваффе оберлейтенант Вернер Остендорфф;
Спортен инструктор е бил Валтер Триппс, - съавтор на световен рекорд в щафетно бягане;
Друг обучаващ е известния футболист от „Айнтрахт” Грамлих, който имал 28 участия за бационалния отбор на Германия, въобще от 12 спортни треньори – 8 били шампиони на Райха;

Имало и недоволни, отказали да бъдат инструктори – Бруно Хинц, ветеран от „Викинг” дивизията, носител на Дъбови листа към Рицарския кръст, на златен знак за близък бой и РАНЯВАН ПРЕЗ ВОЙНАТА 9 ПЪТИ, не желаюе да бъде в школата, а да се върне в бой заради което засипал командването с рапорти и удовлетворен се връща на фронта;

На 1 октомври 1937 г. школата получава нова локация, нова величествена сграда, огромен комплекс разположен сред живописна извънградска местност и природа.
Бил изграден футболен стадион отговарящ на международните стандарти с бани, съблекални, помещения за доктори и медсестри, помещения за масаж. Близо до стадиона – тенис-кортове, баскетболно игрище, закрита спортна зала с игрища за хандбол волейбол, минифутбол, баскетбол на закрито, „трасе” за скокове на височина и дължина, а на открито писти за лека атлетика – бягане, мятане на различни дисциплини, скокове. В школата имало отделна зала за бокс, зали за фехтовка, гимнастика и дори кегелбан-боулинг. Бил изграден плувен басейн покриващ всички тогавашни стандарти с облекчен достъп до съоръженията в него за инвалиди, провеждали се плуване, синхронно такова, гмуркане, подводно и надводно спасяване и водно поло-водна топка. Температурата в басейна стигала 28-29 гр., което извън Германия е постигнато едва 50-60-те години на 20-и век, имало и сауна. Важно внимание се обръщало на обучението по езда - конните спортове били престижни, идеалните условия за това били осигурени с два манежа олимпийски размери отделени с плъзгаща се дървена стена. В конюшните имало 120 гледани коне, много от тях от редки или ценни породи, а SS поддържали връзки с реномираната школа за езда от Хамбург. Базата в Бад Тьолц разполагала с инвентар и полигон за стрелба с лък, гребни спортове, тежка атлетика и дори ски-спортове;  


КУЛТУРА – ИЗКУСТВА – СПОРТ

Интересен детайл - за да се провокира острия и аналитичен ум, в библиотеката на Бад Тьолц достъпни са били забранени в Германия книги: „Хитлер – живота на един диктатор” от Конрад Хайден, „Митът Хитлер” от Георг Алекзандер, трудовете забележете на Маркс, Енгелс и Ленин!

Установен идеал и изискване в SS школите е било „възпитанието в естетика за всичко”, стремежа към „естетическо образование”, към общност и познаване културата на европейската цивилизация, а радетел за такова култивиране е най-вече Фритц Клингенберг като шеф в Бад Тьолц.
В школата се канят артисти, музиканти, поети, изнасят се концерти, театрални представления, близкия Баварски държавен оркестър, камерни певци от Мюнхенската опера, Мюнхенския театър и Мюнхенската филхармония. Сред по-известните солисти са Лудвиг Вебер, Карл Шмидт-Валтер, изпълнителките Маргарита Кислинг-Розенщенгъл и Елли Ней. Курсантите учили за Стоунхендж, за живопистта от времето на Дюрер, за годините на Ханзата в Европа, но пред това била музиката. В програмата влизат творби на Бах, Моцарт, Беетовен, Шуберт, Вагнер... Били включени и „чужденци” като Ференц Лист, Едуард Григ, Ян Сибелиус и Джузеппе Верди. Организрат се масови посещения на фестивалите в Байройт и Залцбург, концерти в „Школата на Вагнер” в Детмолд, спектакли в Мюнхенския театър. Заедно с това юнкерите имали в Бад Тьолц възможност да свирят на различни инструменти, да разполагат с музикална фонотека и библиотека, различни инструменти като цигулки, чела, рояли, пиана, духови инструменти итн. Голямата зала на школата имала великолепен орган!

Изнасяли се рецитали, примерно декламация на „Фауст”, били канени директора на Националния театър Толлинг и известния тогава германски актьор Паул Гартманн. Запомнило се едно посещение на висш генералитет, когато в т.нар. „естетически час” темата е била „Вагнер и театралната част от операта „Нюрнбергските майстерзингери”: в центъра на музикалния салон били 30 юнкери, преподавател зад рояла, покрай стените 20 генерали от Генералния щаб и Военната академия и същите тези висши чинове безмълвни, възхитени, изумени, а началника на школата Фритц Клингенберг просто сияел, защото това били плодовете на неговата концепция какъв трябва да е съвременния офицер с какво възпитание.
На 11 март 1944 г. в SS разработват 13 страници ръководство за добри маниери и култура на поведение – вкл. как да се отнасяш с дама, как да приемаш или отказваш различни покани и посещения, как да се държиш на маса, как да вдигаш и произнасяш тостове, как да водиш различни видове кореспонденция. Провеждали се вечеринки с момичета от училища-интернати в Мюнхен и Ротах-Еггерн, които идвали със специален автобус и после след танцие прибирани с него.

Почти 1/3 от свободното време на кадетите било заето със спорт, вкл. крос по пресечена местност, скокове от трамплин, високопланински скоростни спускания, скибягане и даже алпинизъм. На езерото Тигернзее се практикували гребане и ветроходство, а през летата на 1943 – 1944 г. на базата на Бад Тьолц се провели шампионатите на провинция Бавария по лека атлетика. Футболния отбор на SS школата провеждал мачове срещу отбори като „Байерн”- Мюнхен, „Вакер”- Мюнхен и „ТСВ”- Пенцберг, също и с тимове от армията и луфтваффе. На футболните срещи идвали по 2 500 зрители, а на баскетболните 500 човека публика от околностите и Мюнхен. Когато по-късно в школата навлизат доброволци в SS от цяла Европа, стават известни баскетболните турнири между латвийци и естонци, както и трима норвежци (Пер Кьолнер по-късно станал известен норвежки танкист от SS, Томас Хвистендал и Ян Шнайдер бъдещи офицери от 11 танков батальон на SS дивизията „Херман фон Залца”) спечелили скибягане на пресечена местност в рамките на Баварския държавен шампионат.

Имало е случай в който лично подбран от Химмлер есесовец заради безупречните му нордически черти е вкаран в школата, но той няколко пъти се проваля на тестове и изпити, въпреки протекцията на Хайнрих Химмлер, това протеже е изключено и върнато в частта си – едва ли това би станало в друга армия с такава висока протекция в онова време – никой не би изключил човек на Сталин, Рузвелт или Чърчилл! Както пише английския историк Базил Лиддъл-Харт, есесовеца става: „егер, ловец и атлет”!  

image


ОБЕДИНЕНА ЕВРОПА


Образованието в Бад Тьолц се е водило от свободолюбиви(!) личности – през 1943 г. преподаватели в школата предлагат на тогавашния шеф Дорффлер-Шубанд да махне портретите на някои ръководители на Райха от стените и да постави тези на забележителни личности от европейската история. Хайнрих Химмлер лично отказал на един холандски кадет да сключи брак с малайка, но юнкера не се смирил и се появил на прием при Химмлер. Положил пред Райхсфюрера своята униформа и казал: „Или ми вземайте формата или ми върнете момичето!” Химллер поразен от случилото се, оставил курсанта в редовете на SS и позволил техния брак. В средата на 1941. Химмлер изискал целия германски персонал на школата работещ с фламандци да премине курс по фламандска култура.
На 10 ноември 1942. френския премиер-министър на Виши Пиер Лавал казва на Хитлер: „Вие искате да спечелиоте във войната за да създадете Европа. Тогава създайте първо Европа, за да победите във войната.” На това Адолф отговорил: „Ако Германия загуби войната то цяла Европа ще бъде погълната от комнизма.” През януари 1943. Химмлер заявява в беседа: „След пълното възцаряване на мира и умиротворяване в икономиката, тези територии ще бъдат върнати на руския народ, за да живее в свобода, а с новото правителство ще бъде сключен търговски договор за 25 години.”

На 15 юли 1943. в школата са въведени курсове по руски и френски езици! Провеждали се конференции по различни теми, като дори се представяли доклади на тема История на Руската Православна църква. НИКОГА ЕПИТЕТА „УНТЕРМЕНШ” НЕ Е БИЛ СВЪРЗАН АВТОМАТИЧНО СЪС СЛАВЯНИ, РУСНАЦИ И ДАЖЕ ЕВРЕИ. УНТЕРМЕНШИ МОГЛИ ДА БЪДАТ КОМИСАРИ, КОМУНИСТИ, БОЛШЕВИКИ – УНТЕРМЕНШ НЕ Е БИЛ РАСОВ ИЛИ НАЦИОНАЛЕН ТЕРМИН, А ПОЛИТИЧЕСКИ! На 15 февруари 1943. и след това развита на 20 февруари е знаменитата директива, която забранявала публично „да се унижават представителите на източните раси, пряко или косвено, в речи или статии, и да не се наранява тяхното лично достойнство.”
Още през есента на 1934. Химмлер предписва: „Категорично забранявам да проявявате не само нетактичност, но дори невнимание към последователите на всички конфесии/християнски вярвания.” Юнкерите-католици посещавали църква в градчето Бад Тьолц в своите черни униформи без проблем и това въпреки учението в
SS, че християнството е еврейско и разлагащо, въпреки „вината на Християнството в гибелта на източните готи и вандали”.

Четели се лекции с теми като Наполеон 1, Клаузевитц, Лудовик 14, римско и германско право, датско право и юристпруденция
Преподавател си спомня как с аплодисменти на юнкерите била посрещната негова реплика, че един люксмебуржец не стои въобще по-долу от германец въпреки разликата в размерите на държавите им, в школата царяла идеята за равнопоставеност на нациите. Спомените на Франс Лееманс, фламандец, който след войната става архитект в Бразилия: „Това беше повече от офицерска школа. Зад стените й израстваше идеята за Нова Европа, нейния дух не беше насочен само към военна подготовка, но и към бъдеща мисия и велик проект... свръхнационална идеология, която трябваше да бъде мост между вековните традиции на Западния свят, който трябваше да бъде защитен и съхранен... Тактика, военна теория, полеви учения и спорт, но също Беетовен, Вагнер и Моцарт – това всичко беше Тьолц... от нас искаха: „Мислете!” после „Решавайте!” и накрая „Поемайте собствена отговорност.!”... Духът на школата беше решителен, енергичен, безстрашен, и даже спартански... Това после помогна на нас завършилите Тьолц, да преживеем с достойнство загубената война.”

Изучавали се генетика, ламаркизъм, дарвинизъм, законите на Мендел, расова теория по Ханс Гюнтер: „има германски, романски и славянски езици... Езиковите граници никога не са расови... Раса и народ не съвпадат... Според нацистката наука не съществували етнически славяни, геманци или други, а само носители на тези езици, които могат да принадлежат към различни раси. Юнкерите се възпитавали в „нордически”, „тевтонски” или „европейски” идеали, есесовците били избрани и били не само над другите общества, но и над представителите на германското, най-апатични били кадетите, когато трябвало да слушат скучни лекции за идеология и догми. Изучавали се и законите за германското гражданство, германската кръв и чест в които пишело: „Към германската кръв можем без съмнение да причислим онези народи, чийто расов състав е близък до германския народ... За това граждани на Райха могат да бъдат... например поляци, датчани итн.”

В школата се изучавало, че евреи са тези които стоят в основата на английската революция, на Великата френска и на Революцията довела на власт комунистите в Русия, основен тезис бил борбата между два свята през започналата ВСВ – света на Германия и света на юдаизма като врагове. Обяснявало се, че падението на Великобритания ще започне с между-расови бракове, а САЩ са еврейски проект обединен с масонството, като смаия Рузвелт е представител на еврейските икономически интереси. Когато един от най-ярките антисемити Юлиус Щрайхер посещава дивизията „LSSAH”, нейния командващ Зепп Дитрих изпаднал в ярост и заявил, че са му нужни дисциплирани войници, не развратени от речите на някой си.
Още през 19. век Пол де Лагард призовавал към началото на Германска християнска вяра, кото да бъде изчистена от еврейските елементи в Християнството.
В Бад Тьолц царувал германския иделизъм от времето на философите Хердер и Фихте, тезиса, че западния идеал за трупане на богатства и материализъм е извращение и прави свят без морал, без чест, без духовност и съвест. Валтер Дарре говорел за „борба с космически мащаби срещу силите на декадентския либерализъм.” В школата активно се критикувала и окупационната политика на Райха на което станал свидетел гостуващия германски подводничар рекордьор Волфганг Лют (най-успешен ас след Ото Кречмер). На края на всеки изпит се задавал въпрос: „Какво е толкова скъпо, та да пожертвам живота си?” Първите години отговора бил „Германския народ”, покъсно „Нова Европа”, а последните години „Общността на европейските народи”.


И личната история на холандеца Валбуум, унтер-офицер с Железен кръст 1 степен и знак за близък бой: роден на остров Ява, син на холандски колониален офицер, Валбуум изучавал синология-познание за Китай, владеел до съвършенство английски език и знаел няколко източно-азиатски диалекта. Баща му бил взет в плен от японците, а брат му се записал пилот при съюзниците в авиацията на Средиземно море, докато самия Валбуум, семейството му отхвърлило и считало за отритнат – подобни съдби в Бад Тьолц е имало не една и две, а какво ли е станало след войната с такива...  


ЕВРОПА – ЕМБЛЕМАТИЧНИ БОЙЦИ

Паул Хауссер, често заявявал с гордост, че в SS често командир на батальона може да е еблгиец, под него командващ рота да е германец, а взвод да се води от норвежец.

Холандия – Фландрия: Най-известния фламандец и при това носител на Рицарски кръст към Железния е Реми Шрийнен/Шрюнен, който никога НЕ постъпва в школата! Попитан в личен разговор след показа за среща от Химллер, защо Реми не е в школата на SS, последния отговаря, че за него е чест да остане ефрейтор, не повече и не офицер, след като самия Хитлер е бил само ефрейтор в ПСВ. Фламандеца Георг Д’Хаезе обладаващ Железен кръст 2. степен, същия носител на Черен знак за раняване, пехотен щурмови знак и медал „За зимната кампания на изток 1941-1942”, през 1944 г. като лидер на група от SS дивизяита „Лангемарк” издържа 4-дневни боеве срещу превъзхождащи по брой руснаци. Впечатлен от героизма на фламандците лично генерал Феликс Щайнер му връчва собствения си „генералски” Германски златен кръст докато пристигне този на Хаезе. Фаламдеца носил наградата за кратко, защото се установило, че той нямал Железен кръст 1. степен и следователно нямал право на Германски златен кръст; Геррит-Ян Пуллес син на кмета на Айндховен след героизма си заслужил Германски кръст в злато, какъвто носили само двама холандци;

Дания: Ерик Броруп, който като младеж гледал холивудския филм „Живота на бенгалския улан” след което решава да стане кавалерист, но постъпвайки в датската кавалерия я нарекъл „сборище на сноби” и дори имал проблеми с началството и колегите. След като Дания е подчинена на Райха той се записва доброволец в SS пункта в Копенхаген, по-късно постъпва в SS дивизията кавалерийска „Флориан Гайер”, бие се на източния фронт, получава двете степени на Железен кръст, после преминава през полка „Данмарк” и дори накрая служи в 500. парашутен батальон на SS; През Вафен сс преминават 12 000 датчани (вкл. обаче фолксдойче от северен Шлезвиг), което превъзхожда състава на довоенната датска армия която била 6 500! Това донякъде се обяснява със солидарността на датчаните със „сражаващите се северни братя” – има се предвид Финландия срещу СССР;

Исландия: Спорно е колко исландци има в SS от 6 до 20, но един е уникален с произхода си, това е Бьорн Свейссон Бьорнссон, син на регента на Исландия Свейн Бьорнссон, който на 17 юни 1944 г. става първия президент на страната след като тя е вероломно окупирана първо от англичани през 1940 г., а после от американци, но за това разбира се не се говори извън историята днес, а явно окупаторите англо-американци нямали идея чий син служи в SS! Оддур Тордарссон по баща исландец, по майка норвежец, той участва на Олимпийските игри през 1936 г. в норвежкия отбор;

Норвегия: Емил Бруун-Еверс, убден антикомунист, който влиза в норвежките SS поради омразата си срещу „червената опастност” за разлика от приятеля му Ларе Робертсен, който преминава на страната на съюзниците и воюва под английски флаг. Интересен персонаж е Кристиан Притц, който първо биейки срещу германците участва в потапянето на тежкия крайцер „Блюхер”, а после влиза в школата и SS. Аксел Щеен егер от ски-батальон, който е тежко ранен на 25. юни 1944 г. и на следващия ден се самоубива за да не попадне в руски плен. Ханс-Томас Наккен, чийто брат Карл е един от първите постъпил в SS, докато Ханс воюва за норвежкото Съпротивление! Едва по-късно под влиения на брат си става сс-овец и се обучава в Бад Тьолц, където става един от отличните кадети. Въобще през SS преминават 6 500 норвежци;

Финландия: суоми доброволчески батальон е създаден още на 15 юни 1941 г. SS „Нордост”, като в договореностите между Германия и Финландия е отбелязано, че финландци няма да се бият срещу англичани, а само срещу руснаци, поради уважението към тях те не са полагали клетва към Фюрера като другите SS. От 1 409 суоми бойци само 20% са били членове на пронацистката партия, а са били мотивирани от „Кръстоносния поход срещу болшевизма”, който са чувствали като своя кауза;

Франция: в Бад Тьолц се е учил многократно награждавания подполковник от колониалните войски Гамори-Дюбордие, както и Анри Фене, който за боевете си години преди това срещу германци през 1940 г. е награден с френски военен кръст;

Швейцария: първия швейцарец в
SS е бил Ойген Корроди, който дезертира от граничните войски на Швейцария подменяйки името си с фалшивата фамилия „фон Елфенау” и става... инструктор в Бад Тьолц. Бенно Шьоппи журналист от Цюрих, който след обучение става също инструктор;

Швеция: Веднага след нападението на Германия срещу СССР 8 шведски офицера нелегално встъпват във Веермахта и SS. Ханс Линдстрьом швед роден в Германия, записал се доброволец във финландската армия, когато финландия е нападната от СССР, награждаван неколкократно, после в SS.  Торкел Тилманн след школовка попада в SS дивизията „Хитлерюгенд”, убит на 30 юни 1944 г. при опит да спаси ранен другар. Общо 250 шведи служат на Германия през ВСВ;

Естония: Паул Майтла, един от четиримата естонци обладатели на Рицарски кръст в борбата срещу СССР, но в края на войната разстрелян, заедно с Аду Пирк, от чехски партизани;


Латвия: латвийците в Бад Тьолц са обучавани по метода на „команди” или екипи съставени от по 1 германец и 3 латвийци, общо в SS служат 60 000 латвийци, няма грешка в числото, защото техния мотив е бил борбата срещу комунизма и вековния руски поробител. Лидера на латвийското самоуправление Оскар Данкерс заявява: „Латвийския червено-бяло-червен флаг ще завоюва в бой мястото си под слънцето... Под това знаме латвийските легионери отиват на бой срещу болшевизма... Ние имаме намерение честно да изпълним своя войнишки дълг, твърдо вярвайки в свободата на Латвия в общността на свободните народи... Благодарение на нашите усилия и жертви Латвия отново ще стане равноправен член на общността от европейските народи.”

image


ПРОПАГАНДА – ПОСТФАКТУМ


През юли 1943 г. школата в Бад Тьолц става обект на съюзнически пропагандиски нападки, серия филми и статии като „Преторианската гвардия на Хитлер”/Таймс. Популярния тогава английски радиоводещ Д. Пристли радопредава: „Там ще намерите елита на нацистките биячи и колячи, млади хора ожесточени до такава степен, че се стремят да пребият или застрелят всеки. Това са ненормални войници, които дори могат да се бият на фронта.”

На 29 април части от дивизията 38. SS „Нибелунген” в която влизат последните кадети от школата в Бад Тьолц заема позиции край Ландсхут и както си спомня Ян Мунк в покрайнините на гората около Вилсберг: „Видяхме група приближаващи американски танкове... Макар, че аз успях да поразя един, разбирах абсолютното безсмислие на нашата съпротива. Накрая разпуснах момчетата да хващат пътя към дома. Всички те плачеха от отчаяние, че нищо не могат да променят.”

22 годишен норвежец от същата дивизия, пленен от американците е измъчван и принуждаван да каже „Хилер е свиня”, но Бьорн-Дик Брюнюлфссон отказва въпреки издевателствата. Непостигнали своята цел американците зверски го убиват. Години след войната един от випускниците на школата казва: „Никой не може да върне и вдъхне живот на духа от Тьолц. Убеден съм в това, понеже аз бях един от там, който остваи част от сърцето си в школата. Тьолц беше уникален.”
В годините на Студената война зданието на Бад Тьолц става база на 7. армейска школа за сержанти от армията на САЩ и на 10. отряд от въздушно-деантните войски на САЩ в Европа...

Ще завърша с Ян Мунк, холандец: „В Бад Тьолц имаше затворници от Дахау... Когато ние минавахме покрай тях, те трябваше да стоят и да махнат кепетата си, нито повече, нито по-малко... Те получаваха 3 цигари за ден, ние 2, започваха работа по-късно от нас.” „Аз не тая никакви съжаления, че влязах в редовете на SS. Аз съм благодарен за приятелствата, за духа на братство, които намерих там и аз съм горд, че принадлежах на хора, които бяха преданни един към друг. АЗ ПОМНЯ ДНИТЕ, КОГАТО ВСИЧКИ В ЕВРОПА БЯХА СЪГЛАСНИ С ДУМИТЕ: КОМУНИЗЪМ – ТОВА ЗНАЧИ ЗЛО.” 

На финала клип с "германския" фламандец - актьора Маттиас Шьонаертс изиграл германски офицер
ЗАПОЧВА СЛЕД 0.20 - ВЕЛИКОЛЕПЕН В СЦЕНАТА НА ПЪТЯ СЛЕД 3.20





Гласувай:
17
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. germantiger - ОБУЧЕНИЕ - ВОЙНА 1
04.11 10:50
Кандидатите се подбирали прецизно, особено важно било да са чисти пред закона – абсолютно чисто съдебно минало, сводетелство от полицията за добро поведение и декларация за липса на всякакви финансови дългове. Претендента за офицерско звание е бил задължен да докаже арийския си произход от 1750 г., но често пъти комисията се е ограничавала с поглед върху неговата външност, изисквало се да вярва във Фюрера и неговата мисия, както и в Бог, без значение дали е християнин или агностик. За да бъдат приети на кандидатите се задавали примерни въпроси: - Кой е бил Гуттенберг? – Кой е Вашия любим писател? – Какво разбирате под думата схоластика? – Къде е разположен град Баку и каква роля играе в икономиката на СССР?

През определени периоди на курсантите се давали задачи и списък литература към тях, както и срок за изпълнение. Примерно през 1938 г. по история имало следните въпроси; „Значението на Чингисхан за монголската империя”, „Почитането на предците – фонда на нацията – влиянието на Християнството върху на почитта в нашия народ”, „Лидиращата роля на англичаните в сражението при Камбре”. По дисциолината тактика се провеждали полеви брифинги, теоретични разработки и военни игри.

На няколко месеца се полагали изпити, а неиздържалите ги били връщани в частите от които са дошли, след всеки успешен изпит е давано звание, а в края на обучението се преминавала стажировка във Веермахта, в полицията или дори в Дахау. Ще пропусна цялата процедура на обучение – изпити – звания, но ще спомена няколко интересни детайла – в школата се поощрявали игрите на шах и скат, защото развивали мисленето, кадетите често пиели минерална вода и ядяли овесена каша, защото управлението на SS имало монопол върху тези продукти. Култивирал се дух на взаимопомощ, доверие и единство, макар в някои курсанти да се забелязвали високомерие, амбициозност и честолюбие.

СЛЕДВА...
цитирай
2. ard - Здравей germantiger
04.11 11:17
Прочетох постинга с интерес! Благодаря ти за споделената информация.
Много се впечатлих от детайлите: басейни, сауна, различни видове спорт.
Също и "ръководство за добри маниери и култура на поведение – вкл. как да се отнасяш с дама, как да приемаш или отказваш различни покани и посещения, как да се държиш на маса, как да вдигаш и произнасяш тостове, как да водиш различни видове кореспонденция".

А това ми импонира напълно:
" от нас искаха: „Мислете!” после „Решавайте!” и накрая „Поемайте собствена отговорност.!”... Духът на школата беше решителен, енергичен, безстрашен, и даже спартански..."

Пак ще го прочета по-късно днес, понеже след малко излизам.
цитирай
3. germantiger - ОБУЧЕНИЕ - ВОЙНА 2
04.11 11:45
Юнкерите били учени на гъвкавост, решителност, но и на дисциплина, да наблюдават противника, да съставят разчети, да планират, да провеждат предислокации в непредвидени обстоятелства, също така да водят бой в полеви условия, но и в градска среда. Курсантите били обучавани да правят избор според ситуацията на подходящо ефективно оръжие, но също тренировки и сглобяване от ниво отделение, до батальон.

След всичко това кадетите посещавали примерно както през май 1939 г. авиобазата в Лехфелд, преминавали стажировка в полицията, в Берген посетили артилерийски части и слушали лекция от генерал-майор фон Бризен, наблюдавали танкове в Алтенграбоу, в Росслау – сапьорен център, а в Кил база на флота.

Ето примерния план на дисциплината „Военно дело” по седмици: 1-4 въведение, развитие на германската военна доктрина от древността до наши дни; 5-6 задължения на германския войник, възпитателната роля на армията на базата на книгата „Майн Кампф”; 7-8 шпионаж, саботаж, както и борбата с тях; 9-10 дициплинарни провинения, разследвания и жалбоподаване; 11 делопроизводство и водене на документи; 12-14 как се постъпва при загуба на документи, закони отнасящи се до SS и полицията, войскови звания; 15-18 наказателен кодекс, военен трибунал; 19 как се вземат показания, как се съобщава за нарушения; 20-22 правила на поведение в SS и в обществения живот;

Имало 5 базови урока според типовете бой, като първите 6 седмици е било въведението, след това започвала спецификата примерно на 7-9 седмици моторизиран марш, 10-13 отбрана, 14-17 настъпление след разгръщане, 18-19 атака след марш тип срещен бой, 20-22 излизане от боя, изтегляне.

Примери за разностранността на обучението – описание на ландшафта, изучаване на ландшафта, картография в мащаби 1:25 000, 1:100 000 и 1:300 000, интерпретация на въздушни снимки, щрихиране на ескизи на карти, ескизи на позиции, целеви диаграми, огневи диаграми итн. Примерно за тактика на 17-та седмица кадетите учели тема „Руската школа на ариергардния бой” на основа опита от Източния фронт. На 13 април 1944. командващия армията на резерва генерал-оберст Фридрих Фромм издава заповед според която всички офицери до полкови командир включително, трябва да владеят лека картечница в бойна обстановка, да могат да отстранят повреда в нея;

СЛЕДВА...
цитирай
4. germantiger - ...
04.11 11:49
ard написа:
Прочетох постинга с интерес! Благодаря ти за споделената информация.
Много се впечатлих от детайлите: басейни, сауна, различни видове спорт.
Също и "ръководство за добри маниери и култура на поведение – вкл. как да се отнасяш с дама, как да приемаш или отказваш различни покани и посещения, как да се държиш на маса, как да вдигаш и произнасяш тостове, как да водиш различни видове кореспонденция".

А това ми импонира напълно:
" от нас искаха: „Мислете!” после „Решавайте!” и накрая „Поемайте собствена отговорност.!”... Духът на школата беше решителен, енергичен, безстрашен, и даже спартански..."

Пак ще го прочета по-късно днес, понеже след малко излизам.


БЛАГОДАРЯ за интереса и първия коментар от жена в сайта по тази недамска тема ако така я нарека :)

Надявам се да прочетеш и допълненията ми под постинга, които набирам сега.
цитирай
5. germantiger - ОБУЧЕНИЕ - ВОЙНА 3
04.11 12:27
В Бад Тьолц на първо място били камерадшафта/другарството, бойното братство и неформалните отношения, в този ред на мисли ще цитирам Фердинад Шьорнер, който не е есесовец, но казва точно: „Само фронтовака може да говори с фронтоваците на разбираем за тях език, да нарича нещата с истинските им имена и да достига, да намира път към сърцето на простия войник.”

Юнкера Карл-Хайнц Ертел си спомня: „1-а рота командваше хауптщурмфюрер Ланг, с вид на бик стар войник и превъзходен преподавател. Моята 2-а рота командваше хауптманн Грюнвалдер, отскоро дошъл армейски офицер, който преди това бил написал меморандум с нови мисли за обучението на войника, но с това подразнил висшестоящите в армията.”

Продукта на цялото това обучение е пропит в думите на един ветеран от школата: „Волята победи. В първите дни аз тръгвах в атака с възторг, шеги и смях. Сега вече стъпвах в бой със спокойна решимост, но точно това последно настроение беше устойчиво и здраво. Сега бях в състояние да озляза срещу съдбата, срещу всяко сурово изпитание убеден, че моите нерви и глава ще издържат. Младия доброволец се превърна в закален войник. Тази промяна стана не само в мен, а в цялата армия. От продължителните боеве тя излезе възмъжала и укрепнала. Този който не издържа тези събития, беше сломен от тях. Едва сега можем да съдим за качествата на нашата армия, едва сега след 2-3 години война влизайки от бой в бой срещу превъзхожащ противник, търпяща лишения, глад, едва сега ние виждаме какви качества има нашата единствена по рода си армия. Ще минат векове или дори хилядолетие и тогава човечеството ще си спомни и няма да може да подмине великите примери на героизъм, които остави в тази световна война германската армия. Колкото повече се отдалечават във времето, толкова по-ярко светят образите на нашите безсмуртни войни като образци на безстрашие. Докато на земята живеят германци, нашите потомци с гордост ще си спомнят, че тези бойци бяха синове на нашия народ.”

Ян Мунк си спомня: „От нас никога не искаха да направим нещо глупаво, като например да скочим през прозореца без предварително да проверим височина или къде се намира итн. Обаче ни принуждаваха да се покрием в пълна с вода канавка, в бодливи храсти или в кал и сняг. Точно такова обучение можеше да ни спаси живота в бъдеще. Това беше наистина борба с нашата воля. Не значи, е духа ни беше пречупен или сломен, ни най-малко, това означаваше само, че когато се даде заповед, тя се изпълняваше. Веднъж имахме учение в район, който първо беше наводнен, после замръзна, а след това поомекна и в киша – беше идеален за техните тренировки от типа „търси прикритие”. Отначало ние се стремяхме да останем на пръсти и ръце, след като се уморихме оставахме на колене и лакти, а в края на краищата разбрахме, че неподчинението и хитруването са безсмислени. И тогава започнахме да се хвърляме и заравяме целите долу.”

СЛЕДВА...
цитирай
6. germantiger - ОБУЧЕНИЕ - ВОЙНА - финал
04.11 13:02
Ще завърша с КУРСОВЕТЕ ЗА ИНВАЛИДИ и как именно в Бад Тьолц се дава тласък на онова, което днес се нарича параолимпийско движение, колкото и абсурдно да звучи така. Инициатори са шефа на школата Фритц Клингенберг и спортиста-инструктор Валтер Триппс, а тези на които това е помогнало са стотици, един от тях – два пъти ампутанта Курт Гайсс си спомня: „Ако нашето обучение не беше основано на благопристойност, взаимопомощ, лоялност, чувство за дълг и самодисциплина, не знам дали бих се справил с моята съдба.”

В школата попадат уникални случаи като например Ханс Хусеманн, който има огромна травма в долната част на лицето – хирурзите едва успяват да възстановят подобие на долната му челюст. Психологическия ефект за ранените, които отново могат да бъдат полезни на обществото, да не са половин хора е безценен, същите инвалиди дават пример на здравите и пълноценни курсанти, които ежедневно виждат техния пример и усилия.

Ранените са разделени на групи по травми – ранени в ръката, в крака, група на ослепели, такива с поражения на главния мозък, но без паралич, такива с спазматичен паралич, инвалиди с поражения на вътрешните органи. На юнкерите се четат психология, педагогика, реторика, германски език и литература, икономическа политика, юристпруденция, европейска и германска истории, административна теория. Организирали се учебни стрелби навън, нямало никакви привилегии и също имали изпити – не издържалите се отчислявали „без помилване”.

Равивали се всякакви спортове за инвалиди и постижения в тях, германския кинооператор Гуцци Лантшнер започнал филм за спортната програма в Бад Тьолц и незавършения му филм попаднал в ръцете на американците, които след войната изпозлвали тези материали за да развият собствения си спорт за инвалиди. Програмата на школата по-късно послужила за развитието на параолимпизма, за което днес не обичат да си спомнят, както и за много други германски постижения от войната!

С това приключвам частта за военната подготовка и сега за цялата школа - в края на обучението се връчвала почетна сабя със званието унтерщурмфюрер за всеки кадет, а даващия острието Райхсфюрер се обръщал символично към младия офицер с думите: „Награждавам те със сабя на SS. Никога не я изваждай без причина и не я държ в ножницата без чест.” Тезиса на юнкерските школи бил: „Висшата повеля за SS е да носи смърт и да приема смъртта, мъжествено.”
цитирай
7. viva1122 - G_T - Поздравления!
04.11 14:35
Силно начало, систематизиран текст и информация в детайли, които ми бяха интересни и още по-силен финал! Дори да имам информация, но не така в детайли съм още по-впечатлена и това за мен е обучение на войник, а не извращенията, за които съм чувала, че се прилагат тук и преди време - сега не знам.

Лично аз не знаех това тук и затова ще го цитирам отново :

"
Развивали се всякакви спортове за инвалиди и постижения в тях, германския кинооператор Гуцци Лантшнер започнал филм за спортната програма в Бад Тьолц и незавършения му филм попаднал в ръцете на американците, които след войната използвали тези материали за да развият собствения си спорт за инвалиди. Програмата на школата по-късно послужила за развитието на параолимпизма, за което днес не обичат да си спомнят, както и за много други германски постижения от войната!"

Точен и силен постинг и продължение с много информация - не подминах нито дума!

Поздрави от мен!


цитирай
8. germantiger - ...
04.11 18:31
Благодаря ти, вива за похвалната към инфото оценка :)

Текста действително беше пръснат в книга, но аз го обединих от различните места понякога смесени там и го събрах по поставените от мен акценти събирайки инфо от начало, заедно с такова в края итн в източника.
цитирай
9. planinitenabulgaria - Поздравления за постинга, събрал си толкова документи!
04.11 20:26
Има нещо много важно, само загатнато в постинга ти - за идеята на Хитлер да обедини Европа по подобие на държавното устройство на САЩ, което историците наричат проект за Европейски Съединени Щати. След като номерът на Чърчил да вкара във война СССР срещу Германия и да отклони удара от Англия не мина, защото съсредоточените в Полша и готови да нападнат Германия съветски войски бяха разбити, тогава проследва вторият ход на Чърчил. Съюз с американците, които да помомогнат на Европа да не се реформира в държава като тяхната, защото тогава Америка няма шанс.
Европейската война стана световна, днешният ред в света е резултат от тази война. И валутата, международно плагежно средство.
Мисля си обаче, дали "войниците" на Ягода, Ежов, Берия, Андропов или Путин са били така всестранно обучавани?
Добре е, че от време на време в Блог. бг се появява по нещо истинско, а не поръчково. Това не е достатъчно обаче, за да обори съзнателно разработената заблуда в учебниците по история за важните събития в света, насочили го по опреден път. За да се разкрият исторически истина трябва да измине поне век.
цитирай
10. germantiger - ...
04.11 20:32
Благодаря ти за коментара, както винаги по темата и в голямата стратегическа рамка характерна за теб.

Съгласен съм с теб за всичко, но бих поспорил само за едно - написал си, че Хитлер е искал да обедини Европа по модела на САЩ, ето с това не съм съгласен - да я обедини да, но не по щатския модел, то няма и как по неговата уникалност, а ако беше успял европейската специфика и уникалност би родила своя уникален модел различен от щатския :)
цитирай
11. nbrakalova - Повече от общополезен обзор
04.11 21:47
Елит се създава/възпитава за пример/стандарт и носене на отговорност, с мисъл за бъдещото развиване и издигане на обществото. Класово-партийният подход обаче има отрицателно отношение към всичко свързано с елит, култура, възпитание – били те наследствени или придобити. В революционното и болшевишкото класово-партийно мислене по презумпция се отрича и осъжда на унищожаване и изкореняване на всичко истински елитно. Властва посредствеността. Създаденият от посредствеността „елит“ е също посредствен.

Не е чудно, че чуждестранните колежи в България преди ВСВ, в които се е застъпвало подобно широкообхватно обучение и култура, са били закрити след 9.ІХ.1944 г.
---------------------------
„На юнкерите се четат психология, педагогика, реторика, германски език и литература, икономическа политика, юристпруденция, европейска и германска истории, административна теория.“
„В школата се канят артисти, музиканти, поети, изнасят се концерти, театрални представления, близкия Баварски държавен оркестър, камерни певци от Мюнхенската опера, Мюнхенския театър и Мюнхенската филхармония. Сред по-известните солисти са Лудвиг Вебер, Карл Шмидт-Валтер, изпълнителките Маргарита Кислинг-Розенщенгъл и Елли Ней. Курсантите учили за Стоунхендж, за живописта от времето на Дюрер, за годините на Ханзата в Европа, но пред това била музиката. В програмата влизат творби на Бах, Моцарт, Беетовен, Шуберт, Вагнер... Били включени и „чужденци” като Ференц Лист, Едуард Григ, Ян Сибелиус и Джузеппе Верди. Организрат се масови посещения на фестивалите в Байройт и Залцбург, концерти в „Школата на Вагнер” в Детмолд, спектакли в Мюнхенския театър. Заедно с това юнкерите имали в Бад Тьолц възможност да свирят на различни инструменти, да разполагат с музикална фонотека и библиотека, различни инструменти като цигулки, чела, рояли, пиана, духови инструменти итн. Голямата зала на школата имала великолепен орган!“ – и пр., и пр...
„... от нас искаха: „Мислете!” после „Решавайте!” и накрая „Поемайте собствена отговорност!”... Духът на школата беше решителен, енергичен, безстрашен, и даже спартански... Това после помогна на нас завършилите Тьолц, да преживеем с достойнство загубената война.” Спомените на Франс Лееманс, фламандец, който след войната става архитект в Бразилия
…Курт Гайсс си спомня: „Ако нашето обучение не беше основано на благопристойност, взаимопомощ, лоялност, чувство за дълг и самодисциплина, не знам дали бих се справил с моята съдба.”

„…Ще минат векове или дори хилядолетие и тогава човечеството ще си спомни и няма да може да подмине великите примери на героизъм, които остави в тази световна война германската армия…“
---------
И не само това. Цялата информация е впечатляваща!
цитирай
12. monarh1991 - Поздравления
04.11 23:57
Поздравления! Този постинг паказва за пореден път немските постижения - в случая във военното обучение. Беше ми интересно да науча за това, че Химлер е разрешил на подчинения си да се ожени за малайка, както и за значението на унтерменш, интругуващи са и историите на европейците в СС. Всъщност на страната на Третия райх са се били представители на най-различни раси и нации и това опровергава тезата, че немците са били расисти.
цитирай
13. allvin - Браво!
05.11 00:04
Браво! Отличен пост! Поздравления! :)
цитирай
14. germantiger - Благодаря ти, за коментара
05.11 01:47
11. nbrakalova - Повече от общополезен обзор
04.11 21:47
Елит се създава/възпитава за пример/стандарт и носене на отговорност, с мисъл за бъдещото развиване и издигане на обществото. Класово-партийният подход обаче има отрицателно отношение към всичко свързано с елит, култура, възпитание – били те наследствени или придобити. В революционното и болшевишкото класово-партийно мислене по презумпция се отрича и осъжда на унищожаване и изкореняване на всичко истински елитно. Властва посредствеността. Създаденият от посредствеността „елит“ е също посредствен.

Не е чудно, че чуждестранните колежи в България преди ВСВ, в които се е застъпвало подобно широкообхватно обучение и култура, са били закрити след 9.ІХ.1944 г.

...

Както и класическите гимназии, на които и новооткрити след 1989 г. се гледа от хомо фабер/практичния човек с пренебрежение и присмех, защото наистина не дават занаят и хляб, както се казва, което е самата истина, но могат да направят интелигенция от качествения човешки материал.
цитирай
15. germantiger - ...
05.11 01:48
monarh1991 написа:
Поздравления! Този постинг паказва за пореден път немските постижения - в случая във военното обучение. Беше ми интересно да науча за това, че Химлер е разрешил на подчинения си да се ожени за малайка, както и за значението на унтерменш, интругуващи са и историите на европейците в СС. Всъщност на страната на Третия райх са се били представители на най-различни раси и нации и това опровергава тезата, че немците са били расисти.


Да наблегнах на тези интересни детайли и се надявах някой да ги отличи и забележи, за което ти благодаря!
цитирай
16. germantiger - ...
05.11 01:48
allvin написа:
Браво! Отличен пост! Поздравления! :)


Радвам се, че наминаваш в блога и не забравяш старите си познати, за какъвто смятам че съм за теб и аз - а си жив и здрав алвин!
цитирай
17. planinitenabulgaria - Предполаагам, че подобните възпитаници на правешкия джуревец са били още
05.11 10:51
по-всестранно развити, та си присвоиха България и днес като олигарси и задкулисие управляват страната...
цитирай
18. didanov - здравей германец
05.11 17:04
първо поздравления за труда и обработката на информацията - при това ограничено пространство. Темата наистина е интересна, бих казал много оригинален опит за "поглед отвътре" в историята на СС, т.к. определено за тях се говори за клиширано и то по време на ВСВ не преди това,и то без да се знае как и с каква идея е започнало всичко. Проблемът е, че всяка идея колкото и да е добра, след време се опорочава, СС войските също не са изключение. На мен ми е интересно - по какъв начин и кой опорочава всичко. Вероятно това е войната - където моралните скрупули отстъпват пред инстинкта за оцеляване, но това е много общо казано.
цитирай
19. nalia - Ощоизвестен е пиететът към етика, естетика и философия на немския дух, Германтигер
05.11 20:26
Имам само една бележка-допълнение под линия:
Духът на комунизма от бутилката го пусна Германия към края на ПСВ, когато финансира Ленин с 10 мил. марки / 1тогавашна дм би била 100 евро днес /за да свали временното руско правителство и Русия да излезе от войната. За второто Ленин и Троцки искат и получават още 53 мил.
На мястото на Русия във войната влизат обаче САЩ и останалото е известно.
Поздрави!
цитирай
20. germantiger - ...
06.11 09:41
didanov написа:
първо поздравления за труда и обработката на информацията - при това ограничено пространство. Темата наистина е интересна, бих казал много оригинален опит за "поглед отвътре" в историята на СС, т.к. определено за тях се говори за клиширано и то по време на ВСВ не преди това,и то без да се знае как и с каква идея е започнало всичко. Проблемът е, че всяка идея колкото и да е добра, след време се опорочава, СС войските също не са изключение. На мен ми е интересно - по какъв начин и кой опорочава всичко. Вероятно това е войната - където моралните скрупули отстъпват пред инстинкта за оцеляване, но това е много общо казано.


Благодаря ти за смисления и провокиращ размисъл твой коментар.

На прима виста имам два отговора и едно допълнение-финал:

1 Няма нормален човек, който да приветства, одобрява и да се съгласява с военните престъпления на сс или който и да е - хуманността, човещината, съвестта, морала итн отричат тази жестокост - в този смисъл престъпленията на сс са грозна страница в историята

2 Тези престъпления са правилни и НА ВОЙНА аз ги приветствам - те са задължителни, когато руския изрод върши повечер от теб престъпления от теб в тази война, престъпленията на американските нукибомби, на английската авиация с американската изравнила бол германски градове - ВСИЧКИ ТЕЗИ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ НАДВИШАВАТ ГЕРМАНСКИТЕ - ако врага върши насилие, ти трябва да го вършиш дори повече, ако германците бяха само добри и нямаха своите престъплебния НА ВОЙНА, аз бих ги презирал

допълнението - твоя въпрос за идеята и опорочаването е философски и голям, сериозен и не смея да му отговоря в коментар с лекота!
цитирай
21. germantiger - ...
06.11 10:02
nalia написа:
Имам само една бележка-допълнение под линия:
Духът на комунизма от бутилката го пусна Германия към края на ПСВ, когато финансира Ленин с 10 мил. марки / 1тогавашна дм би била 100 евро днес /за да свали временното руско правителство и Русия да излезе от войната. За второто Ленин и Троцки искат и получават още 53 мил.
На мястото на Русия във войната влизат обаче САЩ и останалото е известно.
Поздрави!


Да и Не

- провокирането, подготовката и участието на Германия в революцията като "логистика" е известно, НО...

- руснаците сами не спряха и не пребориха комунизма в тяхната страна - за разлика от тях германци и унгарци например пребориха и не позволиха на червените републики след псв да се осъществят

- не геманци, а руснаци бесеха, натискаха спусък и жестоко избиваха свои и чужди след 1917 г., не германец натискаше спусъка и не германец извърши чудовищните червени престъпления като руснаци избиваха първо руснаци - тази лудост е типично руска в такива размери, не нечия друга

- от около 20 години се "прокламира" един мит на изток - мит отново в служба на руското - за революцията била виновна гадната германия, за всичко останало евреите, а руснаците проапагандираха пак и само каква жертва са - това е типично руско и българско - руснаците и българите са винаги жертви, всъщност много често са боклуци

- наскоро гледах филм на би би си за тръмп и германските му корени - америакснки журналист беше в германското село на фамилията тръмп и каза БЕЗ ШЕГА и БЕЗ ШЕГОВИТО ИЗРАЖЕНИЕ, че всичко започнало оттук и ако не било това място днес америка нямало да има такъв лош президент - чудех се защо журналиста не беше по-смел и не обриви колумб за отркриването на америка и оттам на тръмп, защо същия журналист не обвини англичаните заселили първо мястото на тръмпови в щатите, но се спря на германия и германското

та това с революцията на руснаците и германската вина ми звучи така - та за комнизма аз бих винил еврейте и левичарите развили и създали постулатите му

РАЗБИРА СЕ, ТИ НЕ, НЕ, НЕ ВИНИШ ГЕРМАНЦИТЕ И СЪМ ДАЛЕЧ ОТ МИСЪЛТА, ЧЕ СИ СЕ ВЪРЗАЛА НА ТЕЗИ РУСКИ МИТОВЕ, ТИ СИ РАЗУМЕН, УМЕН И ИНТЕЛИГЕНТЕН ЧОВЕК, аз просто взех повод от думите ти за да споделя мой впечатления и да развия някакви мой съждения и НАБЛЮДЕНИЯ

а твоята забележка е почти точна според мен, блг за коментара

ВПРОЧЕМ КОЙ БЕШЕ В ОСНОВАТА НА ПСВ, за да се стигне пък въобще до комунизма?
цитирай
22. nalia - Приятно ми е да срещна съмишленик, който разбира що за кьорфишек е залпът на Аврора!
06.11 13:47
Малцина са наясно, че ВОСР е катастрофална най-вече за Русия. Създадена е неруска държава с друг национален флаг и химн.
Начело на СССР никога не е имало етнически руснак.
Русия възкръсна може би от Елцин с едва два пъти по-многобройно население от Германия.
Удоволствие е да се общува с информиран автор като теб, ценящ историческата достоверност.
цитирай
23. germantiger - ...
06.11 13:52
Не съм напълно съгласен с теб или може би, не съм те разбрал.

Според мен последствитяа за Европа от руските простотии са много по-големи отколкото за самите руснаци.

Руснаците или източните орди винаги са изяждали външните врагове, а посел понякога са самоизяждали себе си, но именно руснаците наложиха този маталитет и този ботуш на половин Европа.

СЪЩО РУСИЯ И РУСНАЦИТЕ СЕ ПОЛАЗВАХА ОТ ТЯХНОТО ЧЕРВЕНО ВРЕМЕ

УЧЕШЕ СЕ РУСКИ ЕЗИК, НАЛОЖИХА В ИСТОРИЯТА ФУНДАМЕНТАЛНИ ЛЪЖИ ОБСЛУЖАВАЩИ РУСКОТО И ДО СЕГА СЕ ПОЛЗВАТ И БЕРАТ ПЛОДОВЕТЕ В ТЯХНА ПОЛЗА ДОСЕГА. Сталин може а не е руснак, но той отново протектираше руското и няма как да е иначе - маркирам само разликата ми с теб, ако я има въобще.
цитирай
24. nalia - Съгласна съм с теб, Германтигер,
06.11 14:15
между другото съм гледала филма с Марлон Брандо.
Хубав филм:)
цитирай
25. germantiger - ...
06.11 15:02
Няма спор, че руския народ е най-страдалия от комунизма народ, за което обаче и той носи собствена вина.

Аз пък не съм гледал филма с Брандо :)
цитирай
26. apostapostoloff - Има една такава турска поговорка:
06.11 15:39
"Когато брадвата сече дървото, не е виновна само брадвата."

Точно затова и към нашата Медицинска академия трябва да се открие факултет по добри обноски. Тогава побоищата над лекарите, които се държат с болните като с отрепки, ще спрат.

Аз лично се чудя как все още не са заклали някой от тези отвратителни простаци, които се наричат у нас лекари...
цитирай
27. didanov - най-вероятно този философски проблем
07.11 14:27
се дължи на покоряващата и покваряваща сила на властта, което не е чуждо на нито един човек. Можем да кажем, че СС войски са били преобладаващо "всевластни" по-време на войната или ако не е това думата - привилегировани. Моралният проблем е, че културата, възпитанието и всички други ценности проповядвани в една философска школа, влизат в голямо противоречие с нуждата от груба сила, жестокостта и несправедливостта на войната.
Не мога да не направя паралел с историята на цар Симеон - подготвян за едно коренно различно, духовно поприще.
цитирай
28. germantiger - ...
07.11 15:27
Вероятно си прав или със сигурност част от коментара ти е отговор на зададения въпрос. Написаното от теб и на мен ми се струва разумно ми логично.

За покваряващата сила на властта се е писало векове, вероятно ще се пише и още, много велики исторически личности са се "посъпнали" имайки власт и са показали извън мярка, жестокост и са направили доста грешки упражнявайки или имайки силата и безнаказаността когато са били с власт. Хубавото е, че са направили много велико и епохално пак с тази власт. Несъмнено властта е тест, опиянение и инструмент да постигаш желаното и понякога покварява - явно в повечето случаи.

За това дали сс са били привилегировани зависи в какъв аспект го разглеждаме има доста нюанси, доста хора мислят, че те са били с привилегии над другите войски, но пък задачите които са лягали на плещите им са били често най-отговорни, тежки и кървави отново не само за врага, но и за самите сс.

С третата условно част на коментара ти съм напълно съгласен - нуждата от груба сила и там където има кръв падат всякакви задръжки, граници, спирачки, самата природа на войната отрича рицарското поведение, макар въпреки тази природа такова поведение да е било факт в различни човешки конфликти през различни векове.

Финала на коментара ти не го разбрах - да Симеон Велики е подготвян да го кажем за духовник, но аз не съм запознат в детайл с неговата държавна полтика, упражняване на власт и аз не бих казал, че е бил покварен с власт - едва ли имаш предвид ти това, но все пак не разбрах това за Симеон?
цитирай
29. didanov - да става дума за покварата на властта
07.11 17:17
и за самата власт като отдушник на непознати черти на личността...ситуацията със Симеон можем да оприличим все едно ромейския (кандидат)патриарх да стане по стечение на обстоятелствата император и то много успешен. Е не е най-удачния пример но все пак.
цитирай
30. germantiger - и за самата власт като отдушник на ...
07.11 18:00
didanov написа:
и за самата власт като отдушник на непознати черти на личността...ситуацията със Симеон можем да оприличим все едно ромейския (кандидат)патриарх да стане по стечение на обстоятелствата император и то много успешен. Е не е най-удачния пример но все пак.


Отново не те разбрах със Симеон о темата за покварата с власт?!

Убеден съм, че византисйкия патриарх не би се справил с войната както Симеон, то императорите им не се справят като него, камо ли...

и за това ще ти цитирам нещо от Гьотц на Гьоте, който скоро ще изкарам в постинг заедно с пасажи и от други драми:

МАРТИН: О защо не е било угодно на Бога да ме сподоби с яки плещи, които да носят бронята, и силна ръка, която мигом да събаря врага от коня му! Бедна, слаба ръка, свикнала от край време да носиш кръстове и мирни хоругви, да размахваш кадилници, как ще можеш да владееш копието и меча? Моят глас, пригоден само за Ave и Алилуйя, би стабал за врага вестиел за моята немощ, докато Вашият без друго ще го поваля.
... жената бе венецът на Творението!
цитирай
31. didanov - Гьоте си го е казал много по-добре от ...
07.11 19:25
Гьоте си го е казал много по-добре от мен :)
някъде четох че когато младият Симеон пристигнал в Константинопол да се обучава за духовна глава, ромейския император наредил личния му астроном да му направи хороскоп - и останал неприятно изненадан,от анализа, който посочвал една много силна и успешна личност.
апропо има един сериал с Кийфър Съндерланд "Последният кандидат", който може би разглежда проблем с неочакваната власт.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: germantiger
Категория: История
Прочетен: 2173150
Постинги: 173
Коментари: 6840
Гласове: 17180
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930