Прочетен: 31237 Коментари: 59 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2014 20:52
Автор на постинга е ns4e
http://www.vbox7.com/user:ns4e?p=allvideos
Над 100 превoда на германски Lieder-и и маршова музика
(Таблицата от мен)
Следва от ns4e
Радвам се, че с този постинг споделям това, което години наред събирах, четох и писах за този велик гений!
Източниците на инфото ми са многобройни – който има въпроси, моля, нека ми пише на ЛС:
Идеята и вдъхновението за подготвянето на този постинг,
както и неговата реализация в блог.бг са на german_tiger.
Чие дело е компютърът? Кой е построил машината, която промени нашият живот, икономика, наука и култура? Различни учени от различни държави са кандидати за „бащинство“. Истината е че компютърът е дело на много поколения изследователи – подобно грандиозно дело не може да е творение на един „баща“. Но със сигурност има един пионер/ патриарх на компютъра: това е германския гений Конрад Цузе (22.06.1910, Берлин – 18.12.1995, Хюнфелд).
Конрад Цузе и компютрите му
Хронология:
- Конрад Цузе още 10 годишен конструирал строителни кранове и е направил стълбищното осветление в семейната къща – от метални пластини и игли! На 21 е проектирал елиптично кино.
- 1935 завършва машиностроение в техническия уиверситет Берлин-Шарлоттенбург (днешният ТУ Берлин). Работи в Дессау за авиофирмата „Хеншел“ – конструира специфични машини за решаването на изчислителни задачи. Година по-късно
- 1936 Цузе вече прави проект за конструиране на програмируема изчислителна машина на база на бинарната числова система.
- 1938 Z1 е готов – първият програмируем дигитален компютър в света. Заложените в Z1 принципи на работа биват формулирани на английски чак 1940 в САЩ от Джон фон Нойманн.
- 1940 – Z2 функционира със система от телефонни релета
- 1941 - убедил се, че с релетата може да се работи, Цузе конструира Z3 – работи с бинарна числова система и е първият свободно програмируем компютър в света. Днес Z3 е признат за първият функциониращ компютър. Изолацията на Германия през ВСВ спира Цузе да работи заедно с американските компютърни конструктори.
- 1945 – Основаната през 1940 от него фирма "Zuse Apparatebau“ и Z3 са разрушени от бомбена атака. Вече започнатия Z4 е пренесен в Allgдu.
- От 1945 до 1946 Цузе пише и първия универсален алгоритмичен програмен език в света – „Планкалкюл“. Това е формален език, служещ за написването на компютърни програми.
- 1949 Цузе основава в Нойкирхен Zuse KG, която по-късно е пребазирана в Бад Херсфелд. Като нейн първи продукт Z4 е даден под наем на ТУ Цюрих. В този момент той е единственият работещ компютър в Европа и първият комерсиален в света. А фирмата му – първата компютърна фирма в света.
- Началото на 50те години Цузе разработва с помощта на Z5 специализиран компютър за изчисляване на оптични системи за фирмата Ernst Leitz GmbH.
- 1956 държавната забрана, пазеща монопола в ГДР бива премахната, и фирмата му – „Zuse KG“ – стартира продукцията на Z11 компютър с ел.релета за подпомагане измервателната дейност на няколко държавни държавни института и за употреба в германската оптичната индустрия.
- 1957 Z22 - първият компютър с магнитен „хард“ е завършен и от 1958 Z22 бива използван в много научни области от университети и изследователски институти; пример: в областите на стопанската икономика, строителство, електротехника, балистика, аеродинамика, оптика, измервателна техника, в конструирането на машини и реактори.
- От 1963 фирмата продава и Z25, използван за контрол на производството особено в текстилната индустрия.
- През 1964 седемте бройки Z31 биват интегрирани в здравноосигурителната каса на Германската федерална Република.
- От 60те години Z11 и Z22 са експортирани за измервателните институти в Чехословакия, а системата Z451 и компютърът Z25 – за СССР. Фирмата му не спира до там и продължава да конструира, продуцира и продава още компютри.
- До 1969 фирмата на Цузе продава общо 251 компютъра, а още колко ли дава на заем?
Като цяло продукти на Zuse KG:
- На базата на технологията с релета са продавани Z4 (първият комерсиално продаван компютър в света) и Z11 за оптичната индустрия и за университети;
- С Z22 фирмата сменя с видимо по-бързите ел.лампи и магнитни „хардове“. 55 бройки са продадени, което прави Z22 първия пазарен успех на фирмата. Z22 e първият компютър с магнитна памет. Той бива изместен от по-бързите Z23 с транзистори, които дават път за нови подобрения - Z25 и Z31.
- Успоредно с конструирането и продажбата на компютри Zuse KG пуска на пазара и Z64 Graphomat – табло за скициране – широко употребявано от конструкторски бюра и в механиката за рязане на картони и метални пластове. С него Frieder Nake рисува четирицветни картини.
- 1965 в техническия университет в Щутгарт, благодарение на влиянието на Цузе и фирмата му, се състои първата изложба на компютърно изкуство,след която следват много други по света.
- Поради икономически трудности Цузе продава фирмата си на Siemens. На 1 април 1971 името Zuse KG спира да съществува. Средата на 70те продукцията на компютри в Бад Херсфелд бива спряна, защото Siemens концентрират работата в Мюнхен.
- С това Цузе слага край на бизнеса си. Той спира да използва своя творчески и откривателски потенциал в тази област. И случайно или не Конрад Цузе спира да пише и конструира бъдещето!
Конрад Цузе с реплика на Z1
Компютърен „уъркшоп“
Надписът: „Първият компютър“ – Z1 в техническият музей в Берлин:
Надписът: „Изчислителната машина на Конрад Цузе – Z3“
Паметта, компонент вграден в компютрите Z22 и Z23, от 50те и 60те години.
Памет с феритно ядро, вградена в компютрите Z22 и Z3
Перфокарта – служи за програма накомпютрите от Z7 до Z10 през 50-те години
Надписът: „Конструиране на компютър по време на война“ – технически музей Берлин
Реплика на Z1 в техническия музей в Берлин
Z22 в Карлсруе, построен 1956 от Конрад Цузе. Последен запазен напълно функциониращ модел от серия Z22.
След като фирмата му спира работа той се отдава на другата своя страст, която го владее от детство до смъртта му:
Още 15 годишен Цузе проявил изключителни художнически умения – появяват се многобройни акварели и карикатури; той се интересува и от пейзажи, но и от технически уреди и модерна архитектура. До смъртта си през 1995 рисува и портрети – автопортрети, портрети на Роман Херцог, Хайнц Никсдорф и Билл Гейтс, последната творба е окачена над бюрото в офиса на шефа на Майкрософт.
Конрад Цузе подарява на Билл Гейтс портретът, който той е нарисувал за него.
На компютърната меса в Кебит през 1995
Конрад Цузе в ателието си.
И на изложба.
Семейство Форд. Нарисувано около 1930. Цузе още от ученик е имал талант за рисуване.
Около 1930 се е опитал да рисува реклами за фирма „Форд“
„Баща ми се бореше за признание!“
Professor Dr.-Ing. habil. Horst Konrad Zuse
Синът му Хорст Цузе е роден на 17. ноември 1945. Той учи електротехника в ТУ Берлин и се специализира в областта на софтуерните технологии, а по късно и в областта на практическата информатика. От 1996 до 2000 разработва "Konrad Zuse Multimedia Show", което показва историята и развитието на компютърната техника. Днес той преподава в ТУ Берлин. Цитати от него като заключение:
„Времето беше дошло. "MARK I" на Хауърд Айкенс и "ENIAC", с 3 години закъснение спрямо Z3,бяха конструирани за военните. Сам проф. Роджас казва, че моят баща е революционер в компютърната архитектура – основите на която са се виждали още в Z1 от 1936 год. Намирам за интересно, че техническите предпоставки (системите с релета) са били налични още в края на 1920те години. Но чак 1941 са използвани в Z3. И въпреки това моят баща е бил по-бърз с няколко години от американците. При това е конструирал доста елегантни машини, които имат голяма прилика с модерните компютри (без да считаме техническата разлика). Конрад Цузе е майстор в ефективността на работата – работил е без излишъци (минималистичен принцип).“ ~ Хорст Цузе в разговор с Алис Ланзке за телевизия ARD на 22.06.2010
„Всичко, което не ви трябва, го оставете в колата ми, ще го дам на сина ми.“, звучеше типичната разпоредба на баща ми към мениджъра на фирмения склад. И аз използвах тези части на моя изобретателски и изследователски „фронт“, за да насочвам моя Mдrklin-влак напълно автоматично – и то не без риск. Имах до себе си голямо червено копче, нормално – когато работиш с 220 волта в ръцете си. И като бях малко момче това ми беше достатъчно – можех когато си поискам да прекъсна веригата с десния си крак“ ~ Хорст Цузе, 21.06.2010
„В Германия още началото на 30-те инженерът Конрад Цузе е започнал да строи компютър – при това без изобщо да знае идеите на Алън Туринг. Полумеханичните компютри от Z1 до Z4 са предците на днешния компютър: с установка за събиране на данните и установка за показване на резултатът – днешните клавиатура и монитор; имали са и установка за съхраняване на данните (памет) и установка за изчисляване. Вътрешно компютрите на Цузе също са работели като днешните им „синове“: на принципа на бинарната числова система с цифрите 0 и 1: при Цузе компютрите му са работели с малки шалтери – включен означавало 1, изключен означавало 0.
С 0 и 1 всичко може да се представи.
С тези бинарни елементи можем да опишем и решим повечето математически проблеми. Но защо само математически? С нули и единици можем да представим не само числа, но и друга информация и символи: букви, текст, снимки, неща, мисли, мечти! Не е ли нашето мислене подобно на обработване на информация и боравене със символи? И ако това е така то компютърът от своя страна не е просто изчислителна машина – не е ли той изкуствен интелект?“ ~ от Rainer Dachselt в Manuskript-Nr. 10-076
Хорст Цузе и Z1 в техническия музей в Берлин
Моят коментар
(на NS4E)
Той - Конрад Цузе - сам е конструирал не един, а няколко компютъра, създал е и език за програмиране; създал е и първата комп-фирма в Европа, която продава 251 компа; създава и първия комерсиален комп в света (Z4); създал е и теория, обясняваща вселената; рисува - има изложба със 130 негови картини, негова творба е стояла в личния кабинет на Бил Гейтс; И отново се връщаме на въпроса кой е първият? Германеца сам изпреварва с няколко свои компютъра американците, англичаните и българина. Било то с година, месец или дори с ден - Конрад Цузе е първият и е НЕСРАВНИМ!
2010 гуугъл пуснаха техен “дуудъл“ в негова чест :
Запис от 28.03.1958 самият Конрад Цузе говори пред камера:
Хорст Цузе представя делото на баща си и неговата реконструкция:
http://www.youtube.com/watch?v=_YR5HhWlOgg
На откриването на паметник на Конрад Цузе в Берлин.От ляво на дясно: управителят на града Щефан Швенк; първи консул Моника Михм; кметът д-р. Еберхард Феннел;председателят на обществото Конрад Цузе проф. д-р. Волфганг Карл; синът на Конрад Цузе – проф. д-р. Хорст Цузе.
Паметна плоча на площад „Конрад Аденауер“ в Хюнфелд до паметника на Цузе там.
Надписът:
„Конрад Цузе. Почетен гражданин на Хюнфелд. Откривателят и конструкторът на първата програмируема бинарна работеща изчислителна машина през 1941 в Берлин. Живял от 1956 до своята смърт през 1995 в Хюнфелд. 1946 разработил „Планкалкюл“ – първия висш програмен език. 1949 основава в Нойкирхен „стария център на Хюнфелд“ фирмата ZUSE KG – първата в света фирма за компютри – пуснала в серийно производство първия комерсиален компютър в света. Успоредно със своята научна и комерсиална дейност Конрад Цузе е бил и художник. 1988 в негова чест е основано обществото Конрад Цузе. 2006 община Хессен дава на град Хюнфелд почетното название „град на Конрад Цузе“. Пазители на неговото дело днес са и музеят Конрад Цузе в Хюнфелд и други музеи по целия свят!“
......
Клип БЕЗ връзка с темата - "ей тъй за кеф"
The Gothard Sisters
Тагове:
На час по лъжичка, за да няма пресищане....
Енергоспестяващи устройства ли? Това е ...
11.01.2014 10:38
Средата на 19 век - Чарлс Бебидж проектира “аналитична машина” - механично устройство, обединяващо вход от перфокарти, памет, изчислителен блок, автоматичен изход и което е най важно - последователност от инструкции, които управляват неговото функциониране. В тази дейност Бебидж е подпомаган от Ада Байрон - дъщеря на лорд Байрон. Програмният език Ада е наречен на нейно име.
1936 г. - английският математик А. Тюринг доказва, че всеки алгоритъм може да бъде реализиран с помощта на дискретен автомат.
1939 г. - Джон Атанасов създава първата електронно изчислителна машина. Тя е с 300 електронни лампи. Има вход и изход. Има памет и работи.... .В създаването и са използвани няколко новаторски принципа:
Двоична бройна система;
Регенеративна памет;
Логически схеми и електронни компоненти за обработка и съхранение на данните.
1946 г. - Джон фон Нейман публикова статията "Предварително обсъждане логическата конструкция на ЕИМ",в която представя основните принципи за създаване на компютър.
1946 г. - учени от Университета в Пенсилвания обявяват създаването на първия многоцелеви компютър в света. Той се нарича ENIAC. Построен е на принципите открити от Джон Атанасов.
1957 г. - Б. Нойс и Г. Мур създават първата в света компания за производство на полупроводникови прибори. След десет години те създават фирмата "Intel Corporation".
1973г. - след дългогодишно съдебно разбирателство, за това кой пръв е създал компютъра, съдът се произнася в полза на Джон Атанасов, който е обявен за бащата на компютъра.
1976г. - Стив Возняк и Стив Джобс създават Apple Computer и разработват първия персонален компютър Apple 1.
1981г. - фирмата IBM създава IBM Personal Computer, с който се легитимира новоизлюпената промишленост за персонални компютри.
1990г. – компютърът започва да обработва сложни данни. Той се превръща от електронно изчислителна машина в сложно многофункционално устройство, подпомагащо работата на човека във всички обществени сфери. Започва процес на информатизация на обществото.
Поколения компютри
Той не съществува за инфото от теб или инфото всъщност е от българи или американци ;) ?!
Работата е там, че освен инфо, което пише някой американец, има още МУЗЕИ, ДОКУМЕНТАЦИЯ И МАШИНИ буквално материални, които ясно показват изоставането на "братята" зад океана, вкл и българския брат.
Това е живота и никой не избира нито родителите си, нито държавата в която да се роди, нито времената, нито проблемите и бесовете, които властват около него и предопределят резултата от усилията и способностите му... И да си изтъквам заслугите, няма как да надвикам безумците, които ще се нахвърлят да ме опровергават или изкарват лъжец или каквото им дойде в празните глави, а колкото повече си изтъквам заслугите, толкова повече глупави реакции ще предизвиквам, и спасение от глупостта няма там, където тя властва и претендира за ум.
Чудесен постинг, поздравления!
Истината е че компютърът е дело на много поколения изследователи – подобно грандиозно дело не може да е творение на един „баща“. Но със сигурност има един пионер/ патриарх на компютъра: това е германския гений Конрад Цузе (22.06.1910, Берлин – 18.12.1995, Хюнфелд).
...
ОТ МЕН
Иначе казано - разбира се, че компа е дело на поколения умове и опит, КАКТО ВПРОЧЕМ ФАЛАНГАТА Е "РЕГИСТРИРАНА" В ЕГИПЕТ 3 000 Г.ПР.Н.Е. НО ВЕКОВЕ ПО-КЪСНО ФИЛИП И АЛЕКСАНДЪР Я РАЗВИВАТ НАД ЕГИПЕТСКАТА И НАД ГРЪЦКАТА И македонската фаланга НЕ е египетска и елинска, а нива над техните и да я наречем "чисто" македонска специфика.
Същото бих написал за компа, и поне за мен е явен факт първенството на Конрад Цузе пред всеки друг в 20-и век!
Ако NS4E желае да репликира, да не се съгласява или да подкрепи различни мнения - от моя страна проблем в блога ми няма.
Това както се казва е една гледна точка или всъщност фактология.
11.01.2014 11:52
/Има и други статии за Цузе /и неговия принос/ на български език -
http://zar.bg/view_article.php?article_id=9196
http://nauka.bg/a/%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD-%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D1%8A%D1%80
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%80%D0%B0%D0%B4_%D0%A6%D1%83%D0%B7%D0%B5
/
"..Цузе и Шреер започват Z2 – усъвършенстван вариант на базата на релета. Но Цузе го взимат войник и той търка подове до 1941г. Веднага след уволненито Цузе започва Z3 с 64 думи памет и над 3000 релета. На базата на Z3, Цузе започва Z4 – истински компютър, но Хитлер му "отрязва" бюджета. Същата година той работи над Plankalkul, първият алгоритмичен език.
Z4 е завършен едва през 1950г. Цузе основава фирма и продава 300 машини, преди тя да бъде купена от концерна Siemens..."
Лично на мене почти ми е все едно днес. По лошо ми става като знам, че в началото на 20- ти век България е била авиационна сила и имала повече самолети от САЩ, Италия, Япония...А сега сме едно нищо...
https://www.youtube.com/watch?v=42FgjIFzxHA
- Вероятно не ти е известно, че между него и Нютон възниква спор за "авторството" ?
- Всъщност искам да ОБОБЩЯ, че "идеята" за възникване на компютъра - не е могла да възникне от само себе си - без предварително КАЧЕСТВЕНИ НАТРУПВАНИЯ под вида на иновации и НАУЧНИ НАТРУПВАНИЯ ?
- Явно към четиридесетте години на миналият век - човечеството е "узряло" под вида на "научната мисъл" да направи КАЧЕСТВЕН СКОК - Създаването на компютъра ? - въпроса е опирал не само до софтуера а и до софтуера - Който ще подкара "машината" ?! - тук се явяват няколко "умове" с техните концепции - които в едната си част се припокриват ... а в друга са конкретно(личностно-творчески) специфични ?!
- Това е нещо подобно, като с изобретяването на "парната машина" от александрийският учен Heron ((c. AD 10–70) - Жалкото е че, УПОТРЕБАТА НА парата като ОСНОВА НА НАУЧНО ТЕХНИЧЕСКАТА, се "отлага" САМО ДО 1679 г. С ИЗОБРЕТЯВАНЕТО НА ПАРНАТА МАШИНА от Дени Папен.
- Какво да се прави ? - при наличието на неограниченото множество от БЕЗПЛАТНА робска РЪКА(характерно за Римската империя !) - На кой му е било нужно да внедрява, един такъв високо ефективен източник в ПРОИЗВОДСТВОто ?!
- Така че, първите "математико-аналитични" механични образци на "компютъра" създадени от Г. Лайбниц и Бл. Паскал ... просто човечеството НЕ Е БИЛО УЗРЯЛО за да им НАМЕРИ ПРИЛОЖЕНИЕ ?!
- Но за мен Лайбниц е УНИКАЛЕН не толкова като математик ... а като ФИЛОСОФ ?! - ЗАЩОТО ! - ако човечеството се бе вслушало, но най-вече ОСМИСЛИЛО ! - Какво му казва този гениален ум - Историческото ни развитие и ние като общество бихме било изглеждали по съвсем друг начин ?!
- Поздрав !
Поклон пред пионера КОНРАД ЦУЗЕ и всички от тази гениална изобретателска кохорта!
Преди тях първо на Българските Богове,вдъхновители на гениалните Си потомци,чиито биографии ще ви разкрием по-късно щом разсекретим личните йм досиета!
От сърце пожелаваме постинга да заеме заслужаващото първо место в категорията и защо не в блога!
Бъди благословен,достоен сине на Ежуа Трага и Диана Мария=ДЖЕРМАНТИГЕР!
ДУХА И РАЗУМА НА ЧОВЕКА=Духа на Мария и Бок Изуш-СВЯТИЯТ ДУХ!
и една предварителна задача с НЕповишена трудност:
КОМПЮТЪР=???
преди 2 ч. 37 мин.
Бг вестници пишат "за малко лидер" - световните медии пишат и показват - Цузе е първият (и то не в 1 нещо);
"германската военна машина постоянно му пречи" - КОЙ БОМБАРДИРА И СРИВА ГЕРМАНСКИТЕ ГРАДОВЕ БЕ - Е ПОЗНАЙ НЕ СА САМИТЕ ГЕРМАНЦИ!
военнитене му пречат, а даже му дават работа във министерството на въздухоплаването!
НЯМА "Шеер" ИМА ХЕЛМУТ ШРАЙЕР (Helmut Schreyer) и има интервюта в сайта на ТУ Берлин, със самия Цузе, говорейки за кооперацията си с Шрайер. Той дава идеята да се използват релета в изчислителни машини е негова;
Ти пишеш за помощта му за Z2, но той още за Z1 през 37ма помага на Цузе да намери "чарколяци" за него. 1938 намира пред кой да представят идеята си - но не им се удава много успешно. Но все пак биват забелязани - и документи се пазят и за Z1, Z2 и за Z3 нищо че продуктите са унищожени. Та двамата работят приблизително 3 год заедно докато не започва ВСВ - Шрайер работи с учени в областта на радиоелектриниката, дори по апаратурата за насочване на Фау-2 ракетите. А Цузе продължава работа по Z...овете и други неща. С Цузе повторно не работи защото след края на ВСВ подобно на други германци духва за Рио щот у порутена Германия не му изнася вече!
Пишеш "Цузе и Шреер започват Z2 – усъвършенстван вариант на базата на релета. Но Цузе го взимат войник и той търка подове до 1941г."
И ЦУЗЕ И ШРАЙЕР РАБОТЯТ ЗА ВОЕННИТЕ - НИКОЙ НЕ ТЪРКА ПОДОВЕ, КАКТО МОЖЕ БИ АТАНАСОФФ Е ПРАВИЛ ДОКАТО КЛИФОРД БЕРРИ Е КОНСТРУИРАЛ КОМПЮТЪРА?
Именно понеже Цузе работи за военни те му дават финанси - той открива фирмата Zuse Apparatenbau и така прави Z3. Така си набавя хилядите релета - уволнен ли?! Смешка!
"Z4 – истински компютър, но Хитлер му "отрязва" бюджета."
Марине, известни професори и изследователи, учени пишат че още Z1 през 36та е имал в себе си заложени принципите, идеите и механизмите за следващите Z..-ове и модерни компютри! По тази логика може да се говори още за Z1 като за истински компютър, официално Z3 e признат за първия.
И Z4 не е спрян заради Хитлер както ти пишеш! Цузе сам казва в един майтап, който се въртял около него по онова време "Шпеер някак си узнал за мен и това, което конструирал и казал на Фюрера, че това средство може да помогне за спечелването на войната - Хитлер отговорил "Не ми трябва някаква си изчислителна машина, аз ще спечеля войната със смелостта на моите войници!" - майтапа ли ти е основанието да твърдиш това???
Реално Цузе има жена, деца, няма дом, сринат е от бомбардировките, няма и пари за да продължи с компа, а трябва да издържа семейството си в разграбена и порутена следвоенна Германия.
А това за Атанасоф и бинарния код изобщо не го разбирам, тъй като преди него още Z3 и предишните неоцелели 2 компа и те работят с шалтери 0, 1 - бинарна система - изобщо недоумявам защо Атанасоф а не Цузе да е първия.
Компютър = computer, идва от kompute = изчисли. Сметни или сметало.
Най-старото сметало е намерено в Китай и е датирано отпреди 5000 години.
Блез Паскал е роден на 19 юни 1623 год. На 19 години (1642 год.)изобретява първата сметачна машина съставена от лостове, бутони, зъбни колела и барабани. Може да извършва събиране, изваждане, умножение и деление. До 1653 год. прави 20 подобрени машини. Една от тях е изложена в Лувъра. През 1953 се отказва от математиката и се отдава на господа (става силно религиозен). Починал е на 19 август 1662 год. Готфрид Лайбниц е роден на 1 юли 1646 год. и напълно се разминава с Паскал.
Кой въвел релета, кой електронни лампи, кой транзистори, кой интегрални схеми, това са подробности.
Мен "ми дреме" за подробния ти коментар - това беше първата ми реакция на простотията с лафа за подробностите.
Но подробностите трябва да се уважават, дори в коментари с неуважителен финал ;)
Аз поне държа на детайлите, не приемам работа през пръсти и на ангро.
P.S.
Можеш да кажеш/напишеш и още, но с подходящ маниер, лексиката ти бива. БЛГ ЗА ИНФОТО покрай Китай - съвсем сериозно без ирония.
Наистина колко странно и чудно е, че много малко знаем за чудото компютър!
Без това епохално откритие, не бихме могли да си представим 21 век и бъдещето на света.
А защо знаем толкова малко? Коя е причината?
Иначе казано няма откритие на зелена морава или подобни рядко има...
11.01.2014 19:11
Накратко всички фундаментални открития са направени случайно и са плод на интуицията или научно казано, всичко вече съществува във вселената и само трябва да се възприеме от някого.При това когато човечеството достигне определен етап от развитието на съответните резониращи способности ,то идеята се дава не на един човек ,а на група от хора.Преди втората св. война се развиват ивформационните технологии и има свободен и доста широк научен обмен между заинтересованите учени.Всичките сметачни машинки без Булевата алгебра са щели да останат на равнището до Цузе и всички други бележити умове,така че Дж. Атанасов и Цузе са едни от първопроходците в разработването на изчислителните технологии,но тези идеии са поникнали в съзнанието на учените много много по отдавна.
По добре е ,ако се укаже какво точно е направил Цузе и какво Джон Атанвасов -и за това има достатъчно сведения.
Ако трябва нашето поколение и човечеството да се прекланят пред някого ,то това е Тесла.Без него нямаше да има днешният бум на всичките технологии по света...Но това е само едната страна на медала ,защото гениите всред учените са допринисли най- много за днешното опоскване на природните ресурси и всички големи нещастия на човечеството ,случили се още от времената преди утвърждаването на древните цивилизации.
Държа да отбележа и СЕРИОЗНИЯ ТОН на разговора по темата.
Препоръчвам постингът, заедно с обобщение на коментарите, да се публикува и в категория "Технологии", където се вихрят предимно лигави писания, недостойни за раздела.
съставена по правилата на Свещения Български шифър от
ТАЙНАТА НА СВЕЩЕНИЯТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК-част1и2 в постингите ни
http://bezistena.blog.bg/history/2013/05/24/tainata-na-sveshteniiat-bylgarski-ezik-chast-1.1113546
http://bezistena.blog.bg/history/2013/05/26/tainata-na-sveshteniia-bylgarski-ezik-chast-2.1114061
и е абсолютен христоматиен пример за начинаещи как се прави от името на Богиня Диана Мария анаграмна комбинация-зашифровка ,която носи сакралната информация Кой е авторът-вдъхновител на компютъра и на какъв език и шифър е зашифрован,съответно на изобретатели от Кой род ще бъде възложено да се разкрие изобретението за хората!Гледайте сега и само благоговейте пред Тях-щото Те Са Боговете бългрски:
КОМПЮТЪР=ПКДМ=Бокиня Диана Мария-същата Богородица и Мария Магдалена
КОМПЮТЪР=ПКМТР=Бокиня Матара
И за да няма съмнение и да не стане някоя грешка,в техническия паспорт на компютъра и в придружителните му документи Авторите му са написали с горния шифър с математическа точност и прицизност,че всички ангажирани от тях новатори и изобретатели по този дългогодишен колективен проект ДО ЕДИН СА ТЕХНИ ГЕНЕТИЧНИ ПОТОМЦИ ОТ ГЕНИАЛНАТА ИНТЕЛЕКТУАЛНА РОДОВА БЪЛГАРСКА ДИНАСТИЧНА ФАМИЛИЯ ДУЛО,ПРЪСНАТИ ЗА ИНТЕЛЕКТУАЛЕН ЕЛИТ-РАЗБИРА СЕ И ТЕХНИЧЕСКИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН,СРЕД ВСИЧКИ ПЛЕМЕНА!
И започват с най-очевадния пример,за да няма никакви съмнения и възражения за Тяхното Българско авторско патентно право:
КОНРАД ЦУЗЕ=КОНРАД ТСУЗЕ=Исус Трака и Диана!
Няма три-четири!Няма мрън-мър!Няма не знам!Точно и ясно!
НЯМА ТРИ-ЧЕТИРИ=Ешуа и Мария Друида!
НЯМА МРЪН=МамаМария
НЯМА НЕ ЗНАМ=Иза и Мария Магдалена
ТОЧНО И ЯСНО=Диана и Исуш
При повечко познания ще откриете в анаграмната комбинация и западно-католическия изказ на Христос:
КОНРАД СУЗЕ=КРИСТОЗ=ХРИСТОС
КОНРАД ЦУЗЕ-Божи Български потомък,свидетелстващ с името си под кръстна клетва,че е генетичен потомък на Българските Богове,за радост и гордост на ДЖЕРМАНТИГЕР,който е от същия род и ген!
11.01.2014 21:50
КОНРАД ЦУЗЕ=Изуц Драка=Исус Трака=ХРИСТОС!!!
Прекрасният постинг започва с реторичният въпрос “Чие дело е компютърът?“-сиреч отговорът е във въпроса:
ЧИЕ ДЕЛО Е КОМПЮТЪРА=ТШИЕ ДЕЛО Е КОМПЮТЪРА=на Ешуа Дуло и Бокиня Матара
Същата информация ни носи и почетната категория
БАШТА НА КОМПЮТЪРА=Бог Ешуа и Бокиня Диана Матара
Великият Български изобретател ЦУЗЕ ни е оставил засекретения си архив заедно с кода,неоткрит и от вездесъщото ГЕСТАПО(Богиня Диана и Иса=ГОСПОД)!
Всички важни имена и понятия са първоразрядни зашифровки на Българският му Божествен произход и свидетелства за намесата на Божията ръка:
НАМЕСА НА БОЖИЯТА РЪКА=Исуж и Бокиня Диана Мария
Завършил в Техн.университет ШАРЛОТТЕНБУРГ=Шар Дуло Диана Бурга
работил в ДЕССАУ=Диана и Исус,първата му фирма е ZUSE APPARATEBAU=Бог Исус Бард.
През 1965г организира първата изложба за компютри в ЩУТГАРТ=Ешуа Трака и Диана,продава фирмата си на SIMENS=Исус и М(Мария,Мама)
Принадлежността си към Свещеното Исусово родословие КРИСДОЗ доказва и с уменията си по рисуване и архитектура-външни издайнически жречески белези от феноменната област!Затова се и събира с далечният си трако-Български родственик и роднина на Ямболския Жречески потомствен феномен Джон Атанасов-Бил Гейтс,който отдавна знае,че си е наше момче-Ямболче Тракийче и Българче!Това го пише във визитките йм:ВИЗИТКА=Бокиня Диана и Иза
ДЖОН АТАНАСОВ=ДЖОН от Богиня Диана и Иса=Дете на Бог Исуж-демек Българин!
БИЛ ГЕЙТС=Балг Диана и Иса=Бог Иса Дуло
А сега да видим,на Кои е кръстил и империята си!
МАЙКРОСОФТ=Иса и Бокиня ДианаМария!
Защо ли?
Сина на немския Българин е ХОРСТ ЦУЗЕ=Син на Исус Трака!
Благодарим за клипа ЕЙ ТЪЙ ЗА КЕФ=Бокиня Диана и Иза,и се съгласяваме,че КОНРАД ЦУЗЕ Е НЕСРАВНИМ,защото е Българин от
Бог Иса и Мария=НЕСРАВНИМ!
11.01.2014 22:46
Приятел,нещо като ОКСИМОРОН е горния дълбокосмислен и красив цитат!
ОКСИМОРОН=Иса и Мария Кая(Кан,Жрица)
КРАСИВ ЦИТАТ=Богиня Диана и Отец Иса Трака
Първото съставно изречение до запетаята изключва възможността за верност на второто!Хайде да не повтаряме атеистичната сбъркана философия и наука от последните 200 години
Направо караме:
Интуицията ти се дава от Тия,Които Са Се зашифровали в термина и процеса:
ИНТУИЦИЯ=ДИАНА И ИСА=Диана и Исус-Исус и Мария Магдалена!
Наистина,всичко има Горе и само трябва да се приеме и възприеме наготово,но с максимум усилия от наша страна и най важното с чиста Душа и да си обезателно от феноменната Йм родова каста на Българския интелектуален разсад!
ДА СИ ОБЕЗАТЕЛНО ОТ РОДА НА=да си от рода на Бог Иза Дуло
РОДОВА КАСТА=Иса Трака и Богиня Диана
ПРИЕМАНЕ ОТ=от Богиня Мария
ВЪЗПРИЕМАНЕ от=от Бог Иза и Богиня Мария
ВЗЕМАМЕ НАГОТОВО от=ВЗЕМАМЕ от Богиня Диана
ДАВАТ НИ НАЗАЕМ=Иза и Богиня Диана Мат
ВЗЕМАМЕ НАЗАЕМ от=Бог Изуз и Богиня МММ(Мама Мария Магдалена)
ИДЕЯ=Диана
КОНЦЕПЦИЯ=Бок Исус
ПОНЯТИЕ=Богиня Диана
НАМЕРЕНИЕ=Мария
СХВАШТАНЕ=Бохиня Диана и Исуш
ИНИЦАТИВА=Богиня Диана
ХРУМВАНЕ=Бохиня Мария
ПРОЕКТ=Барк Диана
ДОСЕЩАНЕ=Диана и Исуш
ЗАМИСЪЛ=Исуз Ламя
ЗНАТШЕНИЕ=Изуш и Диана
СЪВЕТ=Иса и Богиня Диана
ВНУШЕНИЕ=Бог Ешуа
ОТКРИТИЕ=Диана Трака
ИЗНАМЕРВАНЕ=Иза и Богиня Мария
НОВОВЪВЕДЕНИЕ=НОВО от Бог и Богиня Диана
НОВОСТ=Бог Иса и Диана
ИЗОБРЕТЕНИЕ=Иза Барда=Зар Богиня Диана
ИЗОБРЕТАТЕЛ=Иза Бард Дуло
...сещате ли се други синоними,ако влезем в ПРЕВОДАЧА пак Тях ще открием на всички езици!
Приятел,ако си Българин и Християнин-поне веднъж да си влезнал в Черква и със свещица да си Ги потърсил поне веднъж Исус и Богородичка-попитай Ги пак дали е верно това,което научи сега!
Иначе това Те Са го написали отдвна в Светото писание!
Че всичко на човеците си дава от Тях!
12.01.2014 00:54
Защото Германия бе първа в света в областта на науката и технологиите. Както днешните управляващи не искат интелигентни хора, а примати, които да манипулират, така и Германия бе трън в очите на конкурентите си, които бе оставила далеч зад себе си и се бе превърнала на трън в очите на световната мафия. Която победи и чиито горчиви плодове берем днес.
С пожелания блъгърите да отварят Твоите постинги, а не тези като днешния първи на първа страница, възхваляващ мощта на авиацията на Путин. Дано в Северна Корея да имат блог, та някой севкорпарторг да изхимнослови автора му и деянията на летците, разливащи със самолетите си кафето на американските военни.
Поздравление, Тигърче!
Нашият принос към чудесната статия и тема!
Благодариме на автора и участниците!
Бъдете благословени!
Както се посочи и по Горе, Българинът Джон Атанасофф е признат за първия създател на компютър от съвременен тип.
За да се признае това негово право, се е водило дело с IBM в нормален американски съд, където са се изтъквали и претенциите и на други за първенство при създаване на съвременния компютър, като съдът след преценяване на аргументите за и против, С ОФИЦИАЛНА ПРИСЪДА - РЕШЕНИЕ Е ПРИЗНАЛ ВЕДНЪЖ ЗА ВИНАГИ БЪЛГАРИНА ДЖОН АТАНАСОФ ЗА СЪЗДАТЕЛ НА ПЪРВИЯТ СЪВРЕМЕНЕН КОМПЮТЪР. От IBM не са обжалвали решението, нито немците.
Това решение на американския съд не те ли удовлетворява, та ни навираш категорично като създател този немец.
Като всяко велико откритие в науката, то е плод на трудът и творчеството кохорти от гениални учени от най-различни националности, всеки от които е допринесъл с нещо, повече или по малко за неговото реализиране. Без приноса даже на един от тях то би се забавило най-малкото с години, затова приноса на всеки от тях е безценен.
Ноо, както е присъдил и американският съд, честта да увенчае делото и трудът на тази гениална кохорта от учени се е паднала на българина
ДЖОН АТАНАСОФ.
А това никак не е малко за самочувствието на българската нация.
Защото Германия бе първа в света в областта на науката и технологиите. Както днешните управляващи не искат интелигентни хора, а примати, които да манипулират, така и Германия бе трън в очите на конкурентите си, които бе оставила далеч зад себе си и се бе превърнала на трън в очите на световната мафия. Която победи и чиито горчиви плодове берем днес.
С пожелания блъгърите да отварят Твоите постинги, а не тези като днешния първи на първа страница, възхваляващ мощта на авиацията на Путин. Дано в Северна Корея да имат блог, та някой севкорпарторг да изхимнослови автора му и деянията на летците, разливащи със самолетите си кафето на американските военни.
Поздравление, Тигърче!
мътят умове на дечурлигата.Не му препоръчвам среща с МОСАД.Обединение под диктата на Хитлер,ето какво сънува дъртото фашага.Нема как да станеше,защото Хитлер е откачалка,и бе загубил войната в аванс.Ресурсите немски бяха мизерни,в сравнение на тези на СССР и съюзниците.Шансовете да спечели ВСВ бяха нулеви и за германския генерален щаб,който бе против войната.ТАКИВА СА ФАКТИТЕ,КОИТО СИ КАЗАХА ДУМАТА.
Германофилчо,нивото на науката във Франция и Анлия,в СССР и САЩ не е било никога по-ниско от това на НЕМЦИТЕ,като качеството на бойната техника участвувала в боевете е често било и по-високо.
ДРЕЗДЕН бе унищожен по лична заповед на ЧЪРЧИЛ,за назидание,защото немците първи бомбардираха ЛОНДОН,и дадоха пример как да се воюва.
Според скромното ми мнение името идва от compte- сметка.
Явно е замислен като изчислителна машина. Тези които са правили такава и са постигнали това, могат да се считат за първите. Смятам, без да твърдя абсолютно, че Джон Атанасов е направил това
Както се посочи и по Горе, Българинът Джон Атанасофф е признат за първия създател на компютър от съвременен тип.
За да се признае това негово право, се е водило дело с IBM в нормален американски съд, където са се изтъквали и претенциите и на други за първенство при създаване на съвременния компютър, като съдът след преценяване на аргументите за и против, С ОФИЦИАЛНА ПРИСЪДА - РЕШЕНИЕ Е ПРИЗНАЛ ВЕДНЪЖ ЗА ВИНАГИ БЪЛГАРИНА ДЖОН АТАНАСОФ ЗА СЪЗДАТЕЛ НА ПЪРВИЯТ СЪВРЕМЕНЕН КОМПЮТЪР. От IBM не са обжалвали решението, нито немците.
Това решение на американския съд не те ли удовлетворява, та ни навираш категорично като създател този немец.
Като всяко велико откритие в науката, то е плод на трудът и творчеството кохорти от гениални учени от най-различни националности, всеки от които е допринесъл с нещо, повече или по малко за неговото реализиране. Без приноса даже на един от тях то би се забавило най-малкото с години, затова приноса на всеки от тях е безценен.
Ноо, както е присъдил и американският съд, честта да увенчае делото и трудът на тази гениална кохорта от учени се е паднала на българина
ДЖОН АТАНАСОФ.
А това никак не е малко за самочувствието на българската нация.
Аз кой съм като мъж, ти гумена кукло, ли ме питаш?!
По майка съм германец, по сърце, съзнание и избор също.
Какво скромно съм направил за България:
- научил съм една небългарка на сносен български език
- популяризирал съм бгинфо било за история, било за традиции сред бол чужденци от РАЗЛИЧНИ ДЪРЖАВИ И КОНТИНЕНТИ
- предлагал съм идеи на бгнационалисти, от няколко са се възползвали
- популяризирам впечатляващо бгинфо между българи във вибокс& и съм бил АДМИН НА 15 ПАТРИОТИЧНИ ГРУПИ ТАМ
Дотук с отчета гумена главо!
Следва забележката ми - вероятно по твоите мерйки и теглилки ДЖОН АТАНАСОФ НЕ Е БЪЛГАРИН КАТО МЕН, ЗАЩОТО ДОКОЛКОТО ЗНАМ:
Е РОДЕН В САЩ
НЕ Е ПОСЕЩАВАЛ БЪЛГАРИЯ
НЕ Е ЗНАЕЛ БЪЛГАРСКИ
ПРОДУКТ Е НА АМЕРИКАНСКАТА СИСТЕМА
И още нещо - спора му в съда не е с изпреварилия го германец, а с американците за техните си компове!
ЦИТИРАМ ПОСТИНГА - това е преди Атанасоф
- 1936 Цузе вече прави проект за конструиране на програмируема изчислителна машина на база на бинарната числова система.
Разбира се, за истинност АЗ не гарантирам, защото съм бос в тези теми.
Процеса му с АЙБИЕМ не касае (с русизъм ти го пиша) германеца Цузе. Може да има процес и с президента.
За да бъдем сериозни обаче - предложете КОНКРЕТИКА!
Процеса му е в Америка с американци за американски машини - какво отношение има към това германеца, който според постинга е първи с машината си преди Атанасоф и Бери?!
Процеса на Джон е с американци, не с Цузе за първенство - таблицата ясно сочи чие е.
...
Дори Атанасоф да е открил ЗА МАШИНИТЕ бинарния код, то ПЪРВИЯ КОМПЮТЪР Е НА ЦУЗЕ.
Иначе казано може да изковеш първия меч и той е зверски важен, но този,к ойто ще събере меча, щита, доспеха и коня - той е бай рицаря.
Ако тя те дразни - задай си въпроса защо!
Ако те дразня аз - не посещавай блога ми!
Ако мислиш, че величието на Атанасоф е застрашено - то според мен грешиш.
Застрашена е манията да се биеш по гърдите като по-по-най.
В този ред на мисли, ще цитирам коментара на born:
24. born - За мен не е от особено съществено ...
11.01 21:44
За мен не е от особено съществено значение кой е първи или втори . Човешкият гений не е съразмерен със състезателното начало. Всички изброени в постинга и дискусията след него имат принос в развитието на направлението, което даде и улесни до невъобразими размери електронните техники и комуникирането ни в този момент. Що се отнася до постинга той е перфектно и изчерпателно подготвен , за което можем само да поблагодарим на автора. Поздрави.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=765365800143716&set=a.530133397000292.136025.530039857009646&type=1&theater
Има два вида хора, които класифицираме като прости, но не е така. Сам себе си глупавият сбърква, мнозина умният обърква. Това го е казал Гьоте. Простият човек е добър човек. Често ние наричаме прости хора лошите хора, за които злото е присъща както на пора да смърди.
Не ги допускай в блога си, Тигърче!!!
Узнах, че след като Ким Чен Ун застрелял приятелката си, която пяла пред публика с пола, а не с панталон, но също и целия състав, който разрешил това, като изпозастрелял и всичките, които гледат некорейска телевизия или притежават в дома си Библия, сега си направил ник в блога. Нека да четат него бетонните глави, да видят до какво доведе вируса на Маркс тези страни и какво желаят те за страната си.
Ето и един поздрав за бетонните глави, даже два:
https://www.youtube.com/watch?v=QBQYvzK9YsI
https://www.youtube.com/watch?v=O0vapJFnQwU
Патетичността във финала на коментара ти не я разбрах, но отдавам това, на моята семплост пред несемплостта на написаното от теб.
Не само всички велики хора са българи, несъмнено и великите, които още не са родени са българи (според НЯКОИ лумпени). Има премного разумни българи, които уважават знание и умение без значение националност или произход.
Конрад Цузе и Джон Атанасов са едни от поредицата или плеядата велики умове - светла им памет!
Разумен е, съгласен съм с (нека я нарека) посоката на мислене и реалността, че всеки стъпва на десетки преди него за да произведе и създаде своето - особено в науката.
За допълнителното инфо за Паскал и китайците - отново ти благодаря!
Почти всяко велико дело (особено в науката) е продукт на плеяда умове, работа и умение.
Всеки "стъпва" на другите преди него или на тези дио него,за да върви напред (това е и житейска истина).
Благодаря на vmir, bezistena, pvdaskalov, planinitenabulgaria, syrmaepon, godlieb, kostadin, allvin, veilet, leonleonovpom и shtaparov, които НЕ рекоментирах, но прочетох с добро чувство! Другите НЕ ги споменавам, защото ги РЕКОМЕНТИРАХ и често цитирах.
Отделно поздравления за anticonformist във vbox7 или backout в блог.бг:
ЦИТИРАМ ГО
Ние просто сме прекалено малки да оценим целия човешки гении вложен в тази малка машина. Атанасов, колкото и да е велик, е само брънка от всичко това. Цузе, колкото и велик да е, също е само брънка в това. Колкото и велик изобретател да си, не можеш да си повече от брънка.
Почти всяко велико дело (особено в науката) е продукт на плеяда умове, работа и умение.
Всеки "стъпва" на другите преди него или на тези дио него,за да върви напред (това е и житейска истина).
Благодаря на vmir, bezistena, pvdaskalov, planinitenabulgaria, syrmaepon, godlieb, kostadin, allvin, veilet, leonleonovpom и shtaparov, които НЕ рекоментирах, но прочетох с добро чувство! Другите НЕ ги споменавам, защото ги РЕКОМЕНТИРАХ и често цитирах.
Отделно поздравления за anticonformist във vbox7 или backout в блог.бг:
ЦИТИРАМ ГО
Ние просто сме прекалено малки да оценим целия човешки гении вложен в тази малка машина. Атанасов, колкото и да е велик, е само брънка от всичко това. Цузе, колкото и велик да е, също е само брънка в това. Колкото и велик изобретател да си, не можеш да си повече от брънка.
Моля,няма защо,Тигре! Винаги в услуга на теб и целият ти род,както обичаше да казва добрият стар г-н Билбо Бегинс ... :)
Въпреки конкретните идеи и приноси, няма постижение, което да не подпомогнато от работата на множество хора преди него. Цивилизацията е колективно дело, в което всичко е взаимно свързано, но е добре да се разграничават делата и да се третират подобаващо, защото разменят ли се местата на творците и на готованците с претенции, настъпват тежки дни.
Това означава ,че намирайки се на различни височини ние долавяме едно и също нещо.
Следващата крачка е развитието на идеята за авторското право...с всичките му съвремени изкривявания и заробвания на човешкият дух.
Това може да направи само и единствено някой представител на висшата арийска раса ,германската,или,по-точно,"дойчландската".
Но,не трябва представителите на "висшата раса" да ликуват,защото има и по-висша от тяхната раса,еврейската и нищо чудно,изобретателят на "компютъра"-звучна германска и особено,еврейска дума),да се окаже евреин.
Това би трябвало да се разбира от само себе си,тъй като компютър може да бъде изобретен само от висше същество,а още от Библията(да не говорим за Тората,още повече,Талмуда),единственото"човешко" същество,което комуникира с Бога, са евреите,а всички останали,са просто,"гои",демек,говеда.Хитлер няма да го броим,защото той е просто един плагиат.
Абсолютно прав е - първата бомбардировка е... английска, преди дни ми липсваше конкретиката, която на прима виста не помня, но е факт!
Лафа за Ню Йорк и мериканосите (защото бомбардмънта на Дрезден е англо-американски) е на място!
Всъщност танка ще е мантелет, но ние чудесно знаем, че той е английски и има твърде малко общо с мантелета защитаващ стрелци, арбалетчици или просто "щурмоваци" при обсада.
Мисълта ми е, че загубили се мярата сравненията и версиите стават твърде комични и здравия смисъл ни казва, че онова в древността не е компютър по смисъла на това което днес прави света.
Иначе блг, че ми напомни за механизма от Антикитера, гледах преди месеци филм за него по AXN или ТВ7
Zuse-3 и Zuse-4 били компютри, макар че още не били електронни. На това равнище бил и Mark-1 на IBM.
Излиза, че първият електронен компютър бил ENIAC от 1948. Май точно това пише в повечето книги по темата. Но ако пропуснем признакът "електронен", то първият завършен компютър излиза да е на Конрад Цузе. Трябва да се признае, че идеята за програмируемост при ENIAC идва през IBM от френските жакардови станове от 19-ти век. Може би жакардовите станове са дали идеята и на Конрад Цузе. Добра идея за истински компютър имал още през 19-ти век Charles Babbage, но не успял да изработи нито един завършен прототип.
Интерес у мене събуди колоната за плаващата точка. Прочетете тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Floating_point#History
Първенството на Цузе там е оценено. Аритметиката с плаваща точка в mainsteam-компютрите е въведена едва през 1962 във UNIVAC и IBM.